Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF objectief op D70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• AF objectief op D70

Hallo

Ik heb van mijn analoge Nikon nog twee objectieve(nikkor AF28-80 en sigma 100-300). Ik wil graag de body van de D70 aanschaffen en de "oude" objectieve gebruiken. Weet iemand hier meer van? Is dit een goede keuze of is er veel kwaliteits verlies?

groet wiebe

Re: AF objectief op D70

Voor zover ik weet ga je niets aan kwaliteit verliezen, maar doordat de sensor van de D70 kleiner is dan 35 mm filmformaat ga je een kleiner gedeelte van de beeldcirkel benutten, wat erop neerkomt dat je het brandpunt van je lenzen (naar kleinbeeld-equivalent) moet vermenigvuldigen met 1,5.

(De zogenaamde crop-factor of focal length multiplier FLM)

Daar de meeste lensfouten zich voordoen aan de periferie (die je dus met een digitale body met DX-formaat CCD niet gaat gebruiken), zou ik zelfs durven veronderstellen dat je kwalitatief beter scoort.

Mvg,

Comment

Ik zou zeggen ga voor de nieuwe D70s want die heeft een groter LCD.

Het scherm op de D70 nu is te klein om een goede beoordeling van uw foto te maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefken
        Ik zou zeggen ga voor de nieuwe D70s want die heeft een groter LCD.

Het scherm op de D70 nu is te klein om een goede beoordeling van uw foto te maken.
        For that matter: ELK scherm op een digitale is te klein om een foto goed te beoordelen... ik gebruik die enkel om het histogram te bekijken, de rest komt op PC wel...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Wiebe,

Heb je intussen je beide lenzen getest? Ik zou graag het resultaat willen weten want ik zit nu in dezelfde situatie.

Ik heb dus ook nog een Af nikkor 35-70mm en een AF nikkor 70-210mm en wil deze gaan gebruiken op een D50 of D70 (die ik nog moet aanschaffen )

Of kan iemand anders nog ervaringen meedelen?

Alvast bedankt

Comment

Dat van de D70s OOK beoordelen doe je op full-screen
            Canikon 40D - D200, D300

Comment

Working...
            X