Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon ef 50mm 1.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon ef 50mm 1.8

kan er iemand eens een voorbeeldfoto laten zien van deze lens?
    voor welke doeleinden gebruiken jullie ze het meeste?

bedankt,
    Stijn
    The ocean looks like a thousand diamonds, strewn across a blue blanket...
    Digital Rebel + kitlens + Sigma 70-300 APO Macro Super II 4-5.6 + nog wat extra's

Stijn Haegemans - Foto's

Re: canon ef 50mm 1.8

Die lens is zeer goed geschikt voor portretten (vanwege de geringe scherptediepte) en bijv. concerten (vanwege de lichtsterkte).
    Gijs
    Canon apparatuur

http://gijsvo.fotopic.net/

Comment

Hi,

De ultieme 50mm 1.8 of 1.4 test is gedaan door de beroemde Petteri Sulonen (Petteris pontifications).

Hier zal je alles vinden over die lens:

DPaul.
      DPaul - A.FIAP
      D810, nikkors and other stuff

Comment

is het nuttig voor deze lens een zonnekap te hebben?

greetz
        stijn
        The ocean looks like a thousand diamonds, strewn across a blue blanket...
        Digital Rebel + kitlens + Sigma 70-300 APO Macro Super II 4-5.6 + nog wat extra's

Stijn Haegemans - Foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Freggel

greetz
          stijn
          mocht je er buiten mee gaan wel want hij zou een beetje last hebben van flare.
          ik spreek hier wel van de nikkor variant ma veel gaat da nie schelen he.

Comment

@immage
            Ik heb de nikkor 1.8. Maar daar is geen zonnekap bij. Welke past en waar vind ik die ?
            natwork.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Freggel
              Mwah. Het voorste glas van de lens zit aardig verscholen. Hij heeft als het ware een soort 'ingebouwde' zonnekap. Toch geeft een zonnekap altijd betere bescherming.
              Gijs
              Canon apparatuur

http://gijsvo.fotopic.net/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nat
                @immage
                Ik heb de nikkor 1.8. Maar daar is geen zonnekap bij. Welke past en waar vind ik die ?
                Nat,ik heb de 50mm F1,8 en daar zit een metalen zonnekap op, Type HS-11 gekocht bij cameraExpress
                Capelle a/d ijssel,voltairetuin 3

Groetjes NoName
                D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                www.langenacker.nl

Comment

Nikon heeft ook een rubberen variant, de HR-2. speciaal voor de 50mm 1.8 en 1.4....
                  Edwin
                  Mijn Foto's

Comment

Om ook eens een antwoord te geven op het eerste regeltje ivm voorbeeldfoto's:

Ik heb de 50mm 1.8 een paar dagen geleend van mijn buurman. 't Was genoeg om te beslissen dat dit lenske mijn volgende aankoop wordt.

Veel foto's heb ik er dus niet mee gemaakt, maar er staat er toch eentje op: http://forum.belgiumdigital.com/show...light=gangster
                    Bert Stephani

http://www.bertstephani.com

Comment

Misschien eens een rare vraag: Als ik deze lens gebruik op mijn 20D dan wordt deze 50*1,6 = 80mm nog steeds goed voor portret.

Maar dit wordt dan een vaste maat 80mm of kan je daar nog iets in schuiven naar beneden toe?

Greetz, Ronny

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
                        Maar dit wordt dan een vaste maat 80mm of kan je daar nog iets in schuiven naar beneden toe?
                        Met een prime kun je niet meer schuiven, behalve met je voeten

80mm lijkt mij juist een mooie portret lens omdat je nauwelijks of geen vertekening meer hebt.
                        Last edited by ajh; 27 april 2005, 18:23. Reden: Typefout...
                        Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                        lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nat
                          @immage
                          corne zal da wel hebben. gewoon ff mailen en vragen

Comment

Maandag de knoop doorgehakt en vanmorgend werd de 50mm 1.8II al geleverd ... zonnig weertje dus direkt naar buiten met die handel

Hier staan een aantal voorbeeldjes genomen met een D30, recht uit de camera!
                            (saturation, sharpness & contrast staan op normal op m'n toestel)

Ik kon wel niet vol-open foto's nemen wegens te veel zon
                            En de geringe scherptediepte bij lage diafragma-waardes is wel iets waar je mee moet leren omgaan!
                            Maar ik vind deze lens in ieder geval elke cent waard

c 4 yourself ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door immage
                              corne zal da wel hebben. gewoon ff mailen en vragen

Daar gaat het volgende op: Canon Lens Hood ES-62 + adapterring 62L

Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Working...
                              X