Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 28-135 >< Tamron 28-75

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 28-135 &gt;&lt; Tamron 28-75

Oorspronkelijk geplaatst door Haai8
    Die 28-135 is toch een leuk allrounderke hoor...komt steeds van pas
    Er wordt vaak gezegd dat deze lens een goede allrounder is, net als een goede starters lens.
    Na de lovende woorden van Cois, ben ik er meer en meer van overtuigd dat ik de goede keus ga maken om van deze lens mijn starterslens te maken
    DeezJee Photography

Comment

Bovendien geniet je nog van de cash-back aktie van Ome Canon (hey ik lijk Otto wel ) op deze lens
      Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cois
        Als ik naar een dierentuin trek,dan gaan mijn volgende lezen mee.....de EF 28-135mm IS voor binnen en de 100-400mmL IS voor buiten en de rest blijft thuis.
        Zo zie je maar hoe subjectief de beoordeling van een objectief wel is hé ... hangt voor een héél groot deel af van wat iemand er mee doet!

In het geval hier van def joe vind ik het een beetje raar dat hij eerst een lens zou bijkopen die volledig in het bereik valt van de lens die hij al heeft, maar ja

Comment

@DefJoe => hou de Tamron 28-75 en ipv de 28-135 koop je je de 70-200 F4 L, die vind je nu voor €602-€100cashback=€502 (ex.verzendkosten)n dan heb je een mooie range van 28mm tot 200mm met 2 lensjes (bovendien is de 70-200 een top lensje...ik zou deze ook graag zelf in m'n bezit hebben )

Is mss ietsie pietsie duurder doch met als verschil dat je deze aanschaf nooit zult beklagen, en da's toch ook al heel wat, toch ?

Comment

@ Haai8:

- def joe heeft de 28-135 IS

- je comment over de 70-200f4 kan ik enkel beamen ... als ik die ooit wegdoe zal het voor de 2.8 zijn, en dan nog

Comment

Tony, je hebt niet goed gelezen zekers
              Ik raad toch aan de 28-135 te vervangen door de 70-200
              Nu heeft ie range 28-75 + 28-135 = 28-135 met 2 lenzen
              Mijn voorstel heeft ie 28-75 + 70-200 = 28-200 met 2 lenzen

't Is nog nie genoeg dat er Mod's zijn om op m'n vingers te tikken nu beginnen collega-BD'ers ook al

Comment

Wou zeker niet op je vingers tikken

Maar als ik de uitleg van def joe lees ...

"omdat ik een Tamron 28-75 wil kopen"
                "gelukkig dat ik mijn 28-135 nog heb"

... heeft hij de 28-135 en als ik nu in z'n signoff kijk dan staat daar de 28-75

Vind trouwens zelf de combinatie die je aanbrengt zéér goed, want die Tamron zit bij mij ook in de lijst van 'mogelijkheden' om bij de 70-200 te 'passen'

Comment

Hey Tony, was een grapje hé (zie emotiocons), d'r zijn er hier de laatste tijd genoeg die zich nogal vlug op de teentjes getrapt voelen, daar gaan wij geen schepje bovenop doen door hieraan mee te doen hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
                    In het geval hier van def joe vind ik het een beetje raar dat hij eerst een lens zou bijkopen die volledig in het bereik valt van de lens die hij al heeft, maar ja
                    Het was mijn bedoeling eerst de 28-75 te kopen en later de 70-200/f4.
                    Is ondertussen gebeurd.
                    Mijn vraag was dus: zou ik dan de 28-135 nog houden, enkel en alleen voor de situaties waar het moeilijker of lastiger is om te wisselen van lens.
                    Ik heb mijn 28-135 kunnen verkopen voor 345 Euro, en indien ik hem toch zo zou blijken te missen, kan ik weer een nieuwe kopen voor minder dan 400 Euro.
                    The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
                    Fuji XT-2 + .......

Comment

Daar kunnen wij moeilijk over beslissen hé

Hou ze nog een paar maanden bij en zie of je ze ondertussen nog gebruikt hé ... indien niet, verkopen, indien wel, bijhouden!

Comment

28-75 en 70-200 is voor mij de ideale combinatie.
                        Dan heb je natuurlijk die 28-135 op overschot. Ik zou die dan maar verkopen.
                        Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

Comment

Daar kunnen wij moeilijk over beslissen hé

Hou ze nog een paar maanden bij en zie of je ze ondertussen nog gebruikt hé ... indien niet, verkopen, indien wel, bijhouden!
                          Je begrijpt me verkeerd Tony, wanneer ik zeg: ik heb hem kunnen verkopen, dan bedoelde ik ook dat ik hem verkocht heb. Vandaar dat hij niet meer in mijn sign off staat.
                          Ik vraag ook niemand om voor mij te beslissen, wel om advies om mijn keuzes te helpen maken.
                          The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
                          Fuji XT-2 + .......

Comment

Dus je hebt nu een 28-75 en gaat er een 70-200 bijkopen? De originele vraag heeft zichzelf al opgelost dan

(hopelijk heb ik het nu uiteindelijk toch bij het juiste eind hallo Tokyo)

Comment

Dus je hebt nu een 28-75 en gaat er een 70-200 bijkopen? De originele vraag heeft zichzelf al opgelost dan

(hopelijk heb ik het nu uiteindelijk toch bij het juiste eind hallo Tokyo)
                              Nog niet helemaal juist.
                              De 70-200 heb ik ondertussen ook gekocht. (zoals gezegd). Ik heb de thread gestart op 18 april, logisch dat het nu ondertussen al opgelost is.
                              Maar zelfs met wat ik nu heb zou de 28-135 nog bruikbaar zijn in sommige omstandigheden. Dus was het helemaal niet raar dat ik een 28-75 kocht terwijl ik nog twijfelde om mijn 28-135 weg te doen.
                              Het gebruiksgemak van een bepaalde lens met een groter zoombereik (28-135) kan soms imho zwaarder wegen dan de kwaliteit van andere (betere) lenzen (28-75 en 70-200).
                              Fuji XT-2 + .......

Comment

Wel leuk om te weten dat iemand zo dichtbij die Tamron lens in bezit heeft ... zou die bij gelegenheid wel eens willen 'proeven' als dat mag?

Comment

Working...
                                X