Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 28-135 >< Tamron 28-75

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 28-135 &gt;&lt; Tamron 28-75

Oorspronkelijk geplaatst door def joe
    Maar zelfs met wat ik nu heb zou de 28-135 nog bruikbaar zijn in sommige omstandigheden. Dus was het helemaal niet raar dat ik een 28-75 kocht terwijl ik nog twijfelde om mijn 28-135 weg te doen.
    Het gebruiksgemak van een bepaalde lens met een groter zoombereik (28-135) kan soms imho zwaarder wegen dan de kwaliteit van andere (betere) lenzen (28-75 en 70-200).
    Zoals ik reeds schreef in mijn reply,dacht ik die EF 28-135 IS ook weg te doen.
    Die te dure EF 24-70mm L F/2,8 wordt nog steeds minder gebruikt dan die EF 28-135 IS.
    Alhoewel de meesten die dure lens zo aanprijzen,vind ik dat goedkoop lenske nog steeds intressanter naar gelang de onderwerpen die ik fotografeer.
    En bijvoorbeeld bij lage sluitersnelheden en zonder statief.
    Dus dat goedkoop lenske blijft,al keuren veel mensen het af......het zal misschien te goedkoop zijn zeker.
    Last edited by Cois; 6 juni 2005, 21:26.
    mvg FrançoisVM
    Canon 7D

Comment

Re: Canon 28-135 &gt;&lt; Tamron 28-75

Ik heb mijn 28-135 verkocht om de Tamron 28-75 te kopen. Die 28-135 werkte echt niet goed op mijn 20D, het percentage scherpe foto's was echt heel klein (die werkte wel perfect op de 300D).
      Die lens heb ik wel verkocht aan iemand die ze ook op een 20D wil gebruiken, en op die body werkt ze wel goed (hij heeft ze eerst hier getest, want anders wou ik ze niet meegeven).
      Met geen enkele andere lens heb ik een gelijkaardig probleem gehad, enkel die 28-135 had geen zin om scherpe foto's te maken op mijn 20D.

Gisteren heb ik dan de Tamron eens goed uitgetest, en die is echt veel scherper. Maar omdat de modellen soms bewogen tijdens het maken van de foto, heb ik wel verschillende foto's met bewegingsonscherpte. Als het onderwerp beweegt, dan heb je aan een IS ook niet veel. Die is alleen goed voor stilstaande onderwerpen .
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Working...
      X