Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 28-135 >< Tamron 28-75

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 28-135 >< Tamron 28-75

Ik heb een tijdje geleden mijn Canon te koop gesteld omdat ik een Tamron 28-75 wil kopen.
    Hij is nog niet verkocht en heb vorig weekend in Parijs het bereik van de Canon wel geappreciëerd.
    Mjn vraag: Ik koop zeker de Tamron, maar twijfel er nu over of ik Canon nog zou verkopen, omdat ik hem wel goed vind voor gewone reisfoto's, ook omdat ik nog geen grotere tele heb. Ik wil met de tijd een objectief van 70-200 kopen, maar zit dan met de vraag of het geen rompslomp is om voortdurend van lens te wisselen.
    The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
    Fuji XT-2 + .......

Re: Canon 28-135 &gt;&lt; Tamron 28-75

Oorspronkelijk geplaatst door def joe
    Ik heb een tijdje geleden mijn Canon te koop gesteld omdat ik een Tamron 28-75 wil kopen.
    Hij is nog niet verkocht en heb vorig weekend in Parijs het bereik van de Canon wel geappreciëerd.
    Mjn vraag: Ik koop zeker de Tamron, maar twijfel er nu over of ik Canon nog zou verkopen, omdat ik hem wel goed vind voor gewone reisfoto's, ook omdat ik nog geen grotere tele heb. Ik wil met de tijd een objectief van 70-200 kopen, maar zit dan met de vraag of het geen rompslomp is om voortdurend van lens te wisselen.
    Het kunnen wisselen van lenzen is een voorrecht, nooit een rompslomp!
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
      Wel Jeff, jij bent veelal in de studio en dat is wat anders dan "op reis".
      Maar een voorrecht is het iig.

Heb ook de 28-135 verkocht voor aankoop lichtsterker objectief....en waarschijnlijk wordt dat de 28-75/2.8 van Tamron.

mvg,
      Z900
      Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Comment

Ik begrijp je.
        Maar als voorbeeld: ik was gisteren in Versailles. Ontzettend druk, wandelen van de ene kamer naar de andere, tussen een massa mensen. Foto nemen van een kamer op 28mm, een detail van een plafondschilderij op 135mm, een meubelstuk op 50mm, een beeldje of een klok op 90mm, enz.... Dit zo gedurende 2 uur voor 40 kamers. Dan zou ik het moeten wisselen van lenzen toch eerder als last dan als voorrecht beschouwen.
        Ik had daar dan ook soms in mijn achterhoofd: "gelukkig dat ik mijn 28-135 nog heb".
        Vandaar mijn opkomende twijfel: verkopen of niet en in bepaalde situaties de mindere kwaliteit van foto's erbij nemen of geen compromissen en resoluut zeggen: als je een groter bereik wil > lenzen wisselen.
        Daarom mijn vraag, zodat ik verschillende meningen en standpunten kan horen.
        The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
        Fuji XT-2 + .......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door def joe
          Ik begrijp je.
          Maar als voorbeeld: ik was gisteren in Versailles. Ontzettend druk, wandelen van de ene kamer naar de andere, tussen een massa mensen. Foto nemen van een kamer op 28mm, een detail van een plafondschilderij op 135mm, een meubelstuk op 50mm, een beeldje of een klok op 90mm, enz.... Dit zo gedurende 2 uur voor 40 kamers. Dan zou ik het moeten wisselen van lenzen toch eerder als last dan als voorrecht beschouwen.
          Ik had daar dan ook soms in mijn achterhoofd: "gelukkig dat ik mijn 28-135 nog heb".
          Vandaar mijn opkomende twijfel: verkopen of niet en in bepaalde situaties de mindere kwaliteit van foto's erbij nemen of geen compromissen en resoluut zeggen: als je een groter bereik wil > lenzen wisselen.
          Daarom mijn vraag, zodat ik verschillende meningen en standpunten kan horen.

Ik begrijp ook je probleem,

de kunst is natuurlijk van zo weinig mogelijk te wisselen.
          met de Canon Lenzen 24-70 F2.8 L USM en de 70-200 F2.8 L USM die elkaar perfect aanvullen van bereik is het wisselen beperkt en de kwaliteit behouden.

MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Hèhe, het IS een voorrecht, maar dan soms wel een zeer lastig en vervelend voorrecht

Greetz, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Ik begrijp ook je probleem,

de kunst is natuurlijk van zo weinig mogelijk te wisselen.
              met de Canon Lenzen 24-70 F2.8 L USM en de 70-200 F2.8 L USM die elkaar perfect aanvullen van bereik is het wisselen beperkt en de kwaliteit behouden.

MVG, Jeff
              Dat is idd leuk en aardig, maar het prijskaartje is er ook naar... Beide lenzen staan ook nog op mijn lijstje (maar dan wel de IS...), maar ondertussen ben ik nog altijd blij dat ik mijn 28-135 heb...

Ik heb er ondertussen wel ook al even over nagedacht om mijn 28-135 van de hand te doen aangezien ik op dit moment meestal met m'n 17-40 en 70-200/4.0 werk (en tussendoor met primes), maar dan heb je weer eens zo'n dagje met de 28-135 en dan is voor mij de kous weer af... die blijft gewoon. En als je dan nog eens ziet wat je er op dit moment voor terugkrijgt, dan hoeft het ook al niet meer... Ok, je kunt er wel die Tamron 28-75 mee kopen, maar ik vind het toch wat te weinig...
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Een 2é body kopen dan moet je niet telkens van lens wisselen
                Groetjes
                http://www.vehe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henri
                  Een 2é body kopen dan moet je niet telkens van lens wisselen
                  heb ik echt gedaan hoor ... zag het niet zitten om in the field steeds tussen 180 macro met 550EX en 90 macro met ringflitser te wisselen. En een 300D is nu best betaalbaar

om terug te komen op de vraag. In de aangehaalde situatie is een 28-135 best goed. De IS komt hier goed van pas.

Andere kandidaten zijn de consumerlenzen ala 18-125 of 28-200, maar dan boet je wat in aan kwaliteit.
                  --
                  Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
                    Hèhe, het IS een voorrecht, maar dan soms wel een zeer lastig en vervelend voorrecht

Greetz, Kariboe
                    Onlangs heb ik een EF 24-70 L F2,8 gekocht,maar mijn EF 28-135 IS weg doen....voorlopig NEEN
                    Deze laatste lens is zo goedkoop geworden,dat het niet loont van ze teverkopen.
                    Daarbij als ik het prijsverschil zie van beide lenzen,het kwaliteitsverschil is zo groot ook weer niet.( prijs & kwaliteitsverhouding )
                    mvg FrançoisVM
                    Canon 7D

Comment

Wat wordt eigenlijk bedoeld met een lichtsterke lens, mogelijkheid om een kleiner diafragma te gebruiken of...
                      www.bartdeweer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bartekek
                        Wat wordt eigenlijk bedoeld met een lichtsterke lens, mogelijkheid om een kleiner diafragma te gebruiken of...
                        Lichtsterk = groter diafragma, en kleiner getal.
                        persoonlijk vind ik de 28-135 geen toplens, de tamron 2.8 xr di is zeker beter, maar, het bereik is zoo beperkt, dat je met 2 lenzen of meer moet sleuren?
                        Lenzen veranderen kan dan wel een voorrecht zijn, ik probeer het te beperken.
                        Voor de beste beelden moet je primes hebben, tweede categorie is goede zooms (L bij Canon), en dan komen de consumerzooms.
                        Maar als ik een dagje door de stad wandel, zitten er meestal maar 2 lenzen in men tas, een 17-35 en een 28-135. Ik hou ook wel van wat overlap, anders ben je nog meer genoodzaakt om te wisselen...met de tmaron zijn het er dus 3, anders heb ik zelfs geen 135mm
                        Dus, ik zou de 28-135 niet verkopen, knijp eens stopje toe, en de lens is best goed .

Comment

Ik zou eerder zeggen dat het een recht én een rompslomp is
                          Ik ga deze zomer een week in de alpen bergwandelingen maken (met ongeveer 1 km hoogteverschil per dag), ik moet me dan ook absoluut beperken tot een deel van mijn glas (16-35 en 70-200 IS), alles meenemen is niet mogelijk

Het leuke van jezelf te beperken is dat je op een andere manier omgaat met fotografie, je gaat op een andere manier op zoek naar onderwerpen...

sugar
                          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Wel ik heb de EF Canon 24-70mm L F2,8 gekocht om de EF 17-40mmL en de EF 28-135mm IS te vervangen.
                            De EF 17-40mmL is al weg,omdat ik geen groothoek liefhebber ben.
                            Maar de aankoop van de EF Canon 24-70mm L F2,8 is voor mij een vergissing geweest geloof ik,want ik gebruik nog steeds meer mijn EF 28-135mm IS.
                            En als je dan het verschil in prijs tussen beide ziet,dan is het verschil in kwaliteit zeker niet evenredig.
                            Sorry hé Digipics357 ( Jeff ) bij mij gaat die IS nog altijd voor,maar ik doe dan ook geen studio werk.
                            Verleden jaar had ik mijn beruchte Leguaan genomen met die EF 28-135mm IS ( zonder statief ) toch wel gelukt hé.
                            Dit jaar die zelfde Leguaan met de EF Canon 24-70mm L F2,8......toch wel mislukt zeker.( bewegings onscherpte )
                            Dus al dat zo blijft duren dan vliegt bij mij nog eerder de EF Canon 24-70mm L F2,8 dan de EF 28-135mm IS.
                            Het is ook zo,wat gaat ge fotograferen en in welke omstandigheden.
                            Als ik naar een dierentuin trek,dan gaan mijn volgende lezen mee.....de EF 28-135mm IS voor binnen en de 100-400mmL IS voor buiten en de rest blijft thuis.
                            mvg FrançoisVM
                            Canon 7D

Comment

Die 28-135 is toch een leuk allrounderke hoor...komt steeds van pas
                              Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

Working...
                              X