Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Sigma] Verschil APO & DL

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Sigma] Verschil APO & DL

Ik sta op het punt een nieuwe lens aan te schaffen en ben eens aan het rondkijken. Ik had echter graag de echte verschillen tussen de APO & DL lenzen gehad...

Antwoorden die ik niet graag hoor zijn : 'Koop toch gewoone een APO, veel beter' of 'die DL is maar rommel', ik zou wel graag weten 'waarom' en wat de technische verschillen zijn, aangezien ik die niet terugvind bij sigma noch op google.

Ik zou ook graag weten hoe ik die verschillen ga merken, gaat men dat echt in scherpte zien, of zijn het eerder onvolmaaktheden of kleuren die anders zijn? Indien een DL lens dan toch zo slecht zou zijn, waarom verkopen ze deze dan?

mvg
    Filip
    Canon 300D
    Canon 18-55mm
    Canon 70-300mm

Re: [Sigma] Verschil APO & DL

Van de sigma site:
    "Om de best mogelijke optische kwaliteit te bereiken, is het APO objectief voorzien van "low- dispersion" glas om kleurafwijkingen te minimaliseren"
    Het verschil zit hem dus in een extra glaselement. Constructie is volgens mij dezelfde.
    Waar wel een groot verschil zit zijn de EX versies (de prijs trouwens ook) maar ook hier geldt dat niet alle EX lenzen toplenzen zijn (net als bij andere merken)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oliver
      Van de sigma site:
      "Om de best mogelijke optische kwaliteit te bereiken, is het APO objectief voorzien van "low- dispersion" glas om kleurafwijkingen te minimaliseren"
      Het verschil zit hem dus in een extra glaselement. Constructie is volgens mij dezelfde.
      Gaat men dit merken op foto's of niet?
      Canon 300D
      Canon 18-55mm
      Canon 70-300mm

Comment

Hier kan je het verschil met of zonder APO bekijken

Homepage= http://users.telenet.be/fotosynthese

Comment

Dat ziet er toch een groot verschil uit...

Het is een aardig prijsverschil... maar toch zou ik graag nog wat andere foto's zien, want met 1 foto kan men niet alles zeggen.

Dit heb ik nog eventjes gevonden op ( http://www.shutterbug.net/test_reports/0500sb_sigma/ )
          Conclusion. The difference in image quality between the DL and the APO zoom was most noticeable at long focal lengths. With the DL zoom, I would recommend using an ISO 200 or 400 film, when shooting handheld. This will allow for apertures such as f/11 with adequate shutter speeds to prevent blur from camera shake. With the APO zoom, an ISO 100 or 200 film is usually adequate since there is no need to stop down beyond f/8 for optimum image quality. Many of the slides produced by the APO zoom met professional standards.

Both of these Sigma lenses fall into the affordable category, although the APO zoom costs roughly 30 percent more than the bargain-priced DL model. If you routinely order oversized enlargements, the extra cost of the AF 70-300mm f/4-5.6 APO Macro Super zoom will be a suitable investment. But for an entry-level zoom lens with impressive close focusing ability, the Sigma AF 70-300mm f/4-5.6 DL Macro Super offers excellent value for the price.
          Last edited by aikon; 14 april 2005, 19:35.
          Canon 300D
          Canon 18-55mm
          Canon 70-300mm

Comment

Ik had de "DL" versie aangekocht als eerste lens en moet zeggen dat ik daar toch niet ontevreden van ben. Ondertussen al wal beter glas aangeschaft maar de sigma gaat er af en toe toch nog es op.
            D7000 + 28 tot 400mm

Comment

Working...
            X