Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 350d + EF 17-40 of EF-s 17-85 IS?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon 350d + EF 17-40 of EF-s 17-85 IS?

Wat de cam betreft is de beslissing genomen: het wordt een 350d. Want ik heb al een aantal canonlenzen (geen top, maar toch) 28-80, 70-300 en 28 en een flitser en dus wordt het een canon. En vermits ik kleine handen heb, is een 350d voor mij ideaal.
    Nu is de vraag welke lens koop ik best? Ik fotografeer voornamelijk landschappen en maak verder de gewone fotootjes van familie, diertjes etc... Ik neem de camera ook veel mee op trektochten te voet en met de fiets.
    Daarom zit ik nu te twijfelen: een 17-40 waarop in combinatie met de 350d een cashback zit van 100 EUR of de EF-s 17-85 IS die dan weer in "kit" aangeboden wordt bij een aantal verkopers en dan ook interessant van prijs is. Of kies ik beter voor de sigma 18-50 f2.8 EX DC die aan een heel mooie prijs wordt aangeboden?
    Veel vragen en ik heb hier het forum al het één en ander gelezen over deze lenzen, maar ik blijf twijfelen. Wie helpt mij de knoop door te hakken?
    Alvast bedankt
    Chris
    Geniet van foto's maken

Re: canon 350d + EF 17-40 of EF-s 17-85 IS?

De Canon 17-40 zou de scherpste zijn, maar het verschil tegen de Sigma 18-50 f2,8 EX DC is niet erg groot. De Sigma heeft trouwens wel een voordeel omdat die lichtsterker is. Helemaal open (f2,8) is die best bruikbaar, en vanaf f4 is die echt superscherp (die Sigma heb ik zelf ook ).

En de Canon 17-85 heeft dan weer als voordeel het grotere zoombereik en de beeldstabilisatie, maar die laat dan weer minder licht binnen. De IS werkt wel de camerabeweging gedeeltelijk weg, maar als het onderwerp beweegt dan helpt beeldstabilisatie niet.

Met geen enkele van de 3 lenzen zal je een miskoop doen. Je hebt al een 28-80, de 17-85 IS zit in hetzelfde bereik, maar heeft meer breedhoek en beeldstabilisatie, die vervangt dus 2 lenzen en daardoor moet je minder wisselen.

Lenzen kiezen is niet gemakkelijk........... .
    (Ik ben zelf ook al een tijdje aan het rondkijken voor een lens 24/28-70/75mm f2,8 (of iets in de buurt ).)
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Ik zou iig niet voor de 17-85 IS gaan. Teveel vertekening en hoekonscherpte op 17mm.

De 17-40 L is een prachtlens!
      Gijs
      Canon apparatuur

http://gijsvo.fotopic.net/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gijs
        De 17-40 L is een prachtlens!
        En al scherp vanaf f4
        Groeten,

Albert Jan

Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

Comment

Working...
        X