Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma lens met 1,4 tc , geen AF

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma lens met 1,4 tc , geen AF

Ik heb de Sigma lens 80-400 OS, en de Sigma 1.4 TC op een Nikon D70.
    Nu werkt de AF niet meer als ik de TC er tussen zet.
    Nu schijnt er een foefje te zijn om die AF toch te laten werken.
    Weet iemand hoe????

Gr. John
    www.sportactiefoto.nl

Re: Sigma lens met 1,4 tc , geen AF

Voor Canon moet je een 3-tal contactjes afplakken, maar waar stond dat ook al weer...

Comment

grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
        Voor Canon moet je een 3-tal contactjes afplakken, maar waar stond dat ook al weer...
        Even zoeken op de site van Fred Miranda (www.fredmiranda.com)
        Groeten,

Albert Jan

Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk
          Deze werkt wel Bouk,je was een O vergeten bij foto.

mvg FrançoisVM
          Canon 7D

Comment

ja stom hè, gelukkig toch opgelost bedankt.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marbico
              Ik heb de Sigma lens 80-400 OS, en de Sigma 1.4 TC op een Nikon D70.
              Nu werkt de AF niet meer als ik de TC er tussen zet.
              Nu schijnt er een foefje te zijn om die AF toch te laten werken.
              Weet iemand hoe????

Gr. John
              toch effe een kleine waarschuwing. een AF systeem heeft licht nodig om te werekn. Nikon heeft een beveiliging ingebouwd (geen AF ovoor lenzen met maximale diafragma kleiner dan 1:f5.6.
              Je kan die beveiliging kortsluiten, je camera zal nog autofocussen maar de betrouwbaarheid van je AF zal een pak minder zijn... Probeer dus toch een oogje in 't zeil te houden, zodat je niet thuiskomt met een stel onbruikbare foto's

sugar
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Toch een een bedenking. Ik wil hier niet de advocaat van de duivel spelen, maar valt dit niet onder dezelfde noemer als een 300D hack (zie andere topic van een aantal dagen geleden)? Ik wil hier niemand met de vinger wijzen, maar waarom doen er mensen zo moeilijk als het over software hacks gaat en is er niemand die er zich om stoort als men een mechanische hack toepast? Ik kan mij misschien vergissen (ik ben dan ook geen jurist) maar doet men hier niet hetzelfde als bij het aanpassen van een OS? Het is toch niet omdat de 'hack' eenvoudig kan toegepast worden dat hij daarom minder illegaal is? Men gaat hier (net als bij de OS hack) een bewuste blokkering van een functionaliteit omzeilen. Schiet me nu aub niet af, ik had alleen graag de mening van anderen omtrent dit onderwerp, zonder meer...
                meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flitske
                  Toch een een bedenking. Ik wil hier niet de advocaat van de duivel spelen, maar valt dit niet onder dezelfde noemer als een 300D hack (zie andere topic van een aantal dagen geleden)? Ik wil hier niemand met de vinger wijzen, maar waarom doen er mensen zo moeilijk als het over software hacks gaat en is er niemand die er zich om stoort als men een mechanische hack toepast? Ik kan mij misschien vergissen (ik ben dan ook geen jurist) maar doet men hier niet hetzelfde als bij het aanpassen van een OS? Het is toch niet omdat de 'hack' eenvoudig kan toegepast worden dat hij daarom minder illegaal is? Men gaat hier (net als bij de OS hack) een bewuste blokkering van een functionaliteit omzeilen. Schiet me nu aub niet af, ik had alleen graag de mening van anderen omtrent dit onderwerp, zonder meer...
                  dit is geen 'hack'. Canon en Nikon bouwen een veiligheid in omdat een 20D / D70 bij f 1:8.0 niet voldoende betrouwbaar autofocussen.
                  De camera merkt via die contacten de aanwezigheid van een extender en wil niet meer autofocussen.
                  Het enige wat je doet door die contacten af te plakken is die beveiliging kortsluiten zodat de camera niet meer weet dat er een extender aanwezig is.

sugar
                  "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Het zou mij verbazen als er met die extender, of je nu manueel focust of via het afplakken van contacten autofocust, een goed resultaat komt.

Groetjes

Neos
                    http://www.pbase.com/neos_marc

www.caridina.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flitske
                      Een hack betekent een definitieve wijziging aanbrengen in de werking van de camera door een software aanpassing. De contactjes met tape afplakken is een tijdelijk iets wat zeer makkelijk ongedaan te maken is. Of het valt onder copyright weet ik niet, maar ik denk het eerlijk gezegd niet omdat je de camera/lens niet wezenlijk aanpast.

On topic: ik heb zelf een Tamron 2x teleconvertor i.c.m. een 70-200 f4 Canon Lens (wordt f8). De auto focus is hit and miss. Betrouwbaar is het allerminst. Heb je goede focus zijn de resultaten redelijk te noemen. 3 van de 4 keer zit de focus er echter naast. Niet veel, maar genoeg om het resultaat te verpesten. Met handmatige focus is het bruikbaar, maar niet geweldig.

Gisteren voor de lol even geprobeerd met de 70-200+1.4x TC+2x TC. Resultaat een F11 lens 560mm. AF werkt niet meer, handmatig scherpstellen werkt wel en het is best leuk om eens te proberen
                      Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                      lidnummer: BD0371NL

Comment

Working...
                      X