Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

breedhoek maar betaalbaar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • breedhoek maar betaalbaar

    Hallo iedereen,

    Ik heb zelf al eens rondgesuffeld en blijkbaar ben je minstens 550 EUR kwijt als je een breedhoek wilt op een 10D van Canon.
    Maar is het niet zo dat wanneer je een objectief koopt met vaste brandpuntsafstand je dan toch veel goedkoper kan vinden? Is dat wel aan te raden zo'n vaste lens? Heeft iemand ervaring of tips?

    Dank bij voorbaat.

    Nicodemus
    "Een foto bekijken is als wijn proeven. Het is de proever die beslist of hij goed is."

  • #2
    Re: breedhoek maar betaalbaar

    Het hangt er wel vanaf hoe "breed" die breedhoek moet zijn. De Sigma 18-50 f2,8 EX DC kost 458 euro en die werkt in elk geval prima op een 300D + 20D. Het is wel een lens voor camera's die geen full-size sensor hebben, en daar valt de 10D ook onder.

    Zoomlenzen met een nog bredere hoek zijn gewoonlijk nog duurder.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: breedhoek maar betaalbaar

      Breedhoeklenzen zijn nu éénmaal moeilijk te vervaardigen. De aanschaf van een ultra brede lens voor FF formaat wanneer je een camera met crop hebt is eigenlijk zonde, Canon/Nikon hebben erg véé geld geïnvesteerd om er voor te zorgen dat de beeldkwaliteit in de hoekne nog OK is, terwijl jouw camera die hoeken eraf cropt

      De goedkoopste breedhoek is de Tokina 17mm f1:3.5. Nog niet extreem breed, maar toch al redelijk breed. Ik denk dat je die lens kan kopen voor 375 EUR. verder heb je nog de nieuwe Tokina 12-24 mm net geen 500 EUR kostte

      Bij sigma heb je de Sigma 15-30, de 18-50 f2.8 en de Sigma 17-35, die allen rond de 500 EUR kosten. De 15-30 moet je tweedehands voor 350-400 EUR kunden vinden volgens mij. Tenslotte is er nog het fish-eye van sigma

      De Tamron 17-35 heeft ook een goede reputatie, kost < 450 EUR. De Tamron 11-17 mm zou ook een slordige 500 EUR kosten...

      sugar
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

      http://supermasj.zenfolio.com

      Comment


      • #4
        Re: breedhoek maar betaalbaar

        Oorspronkelijk geplaatst door sugar
        ...

        De Tamron 17-35 heeft ook een goede reputatie, kost < 450 EUR. De Tamron 11-17 mm zou ook een slordige 500 EUR kosten...

        sugar
        Sugar : U zegt dat de Tamron 17-35 een goede reputatie heeft. Spreek jij uit ervaring of weet jij iemand die deze lens heeft ?
        Ik ben er naar aan het uitkijken , vandaar.
        Twijfels zijn ts de Sigma 17-35 HSM en de Tamron 17-35. Wie van deze is de betere ? (prijs is bijna gelijk). Ik vind nergens een vergelijk ts die twee.
        Canon 30D - Tammy 28-75 2.8

        Comment


        • #5
          Re: breedhoek maar betaalbaar

          Hier zijn zeker mensen op dit forum die de Tamron tot hun tevredenheid gebruiken, doe eens een search op dit forum !

          Comment


          • #6
            Re: breedhoek maar betaalbaar

            Oorspronkelijk geplaatst door tfcw2000
            Sugar : U zegt dat de Tamron 17-35 een goede reputatie heeft. Spreek jij uit ervaring of weet jij iemand die deze lens heeft ?
            Ik ben er naar aan het uitkijken , vandaar.
            Twijfels zijn ts de Sigma 17-35 HSM en de Tamron 17-35. Wie van deze is de betere ? (prijs is bijna gelijk). Ik vind nergens een vergelijk ts die twee.
            Ik heb de tamron 17-35 is zeker een goede lens, heb er een andere zonnekap op bestelt nl de tokina BH 775 verwacht ze deze week
            alfons

            Comment


            • #7
              Re: breedhoek maar betaalbaar

              Hoe staan jullie tegenover een breedhoeklens zonder zoom. Dus een vast objectief. Is een dergelijke lens niet meestal lichtsterker? Is zo'n lens wel praktisch in gebruik?
              "Een foto bekijken is als wijn proeven. Het is de proever die beslist of hij goed is."

              Comment


              • #8
                Re: breedhoek maar betaalbaar

                Misschien even wachten op de Tamron 11-18 ? Die zal normaal niet boven 500€ gaan...

                Comment


                • #9
                  Re: breedhoek maar betaalbaar

                  Oorspronkelijk geplaatst door tfcw2000
                  Sugar : U zegt dat de Tamron 17-35 een goede reputatie heeft. Spreek jij uit ervaring of weet jij iemand die deze lens heeft ?
                  Ik ben er naar aan het uitkijken , vandaar.
                  Twijfels zijn ts de Sigma 17-35 HSM en de Tamron 17-35. Wie van deze is de betere ? (prijs is bijna gelijk). Ik vind nergens een vergelijk ts die twee.
                  Uit verschillende reviews blijkt de Tamron 17-35 toch optisch net iets performanter te zijn dan de Sigma 17-35.
                  Op onderstaande link kan je de Tamron 17-35 in ieder geval vergelijken met de Canon 17-40 L.

                  Comment

                  Working...
                  X