Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hmm, wat gekozen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hmm, wat gekozen

    Hallo luitjes,

    ik zoek een zeer goede all-round lens dus een 18-200 of 28-200
    Merk is niet belangrijk, het mag dus sigma, canon, tamron,...
    De lens moet wel met CANON vatting te verkrijgen zijn.
    Welke stellen jullie voor?
    Ik weet ook dat zo'n lens niet te vergelijken zal zijn met de L-serie, het is de bedoeling om deze lens dan mee te nemen op meerdaagse wandeltochen en toch een groter bereik te hebben.

    Momenteel heb ik de 20D met 24-85 f3.5-4.5 usm en 70-200L f4.0 usm
    Last edited by Naciremus; 25 maart 2005, 12:39.
    een plaatje zegt meer dan 1000 woorden

  • #2
    Re: hmm, wat gekozen

    Oorspronkelijk geplaatst door Naciremus
    Hallo luitjes,

    ik zoek een zeer goede all-round lens dus een 18-200 of 28-200
    Merk is niet belangrijk, het mag dus sigma, canon, tamron,...
    De lens moet wel met CANON vatting te verkrijgen zijn.
    Welke stellen jullie voor?
    Ik weet ook dat zo'n lens niet te vergelijken zal zijn met de L-serie, het is de bedoeling om deze lens dan mee te nemen op meerdaagse wandeltochen en toch een groter bereik te hebben.

    Momenteel heb ik de 20D met 24-85 f3.5-4.5 usm en 70-200L f4.0 usm
    Gezien jouw wensen en gebruik zou ik resoluut voor de sigma 18-125 gaan, dan heb je nog een degelijke breedhoek...
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

    http://supermasj.zenfolio.com

    Comment


    • #3
      Re: hmm, wat gekozen

      ik was er eerst vanuitgegaan dat ik met een 28-300 wel een tijdje safe zou zitten. maar dan toch uiteindelijk nog eentje bijgekocht omdat ik groothoek tekort had.

      mijns insziens dien je te beslissen wat voor jou het belangrijkste is:
      - tele
      OF
      - groothoek

      als je zelf niet tot 300mm dacht, ga dan voor de sigma 18-125. prima lens hoor, kijk maar:

      eens een testje gedaan met de sigma 18-125, wel niet bedoeld voor macro, maar lijkt mij toch een aardig resultaat. deze afbeelding is een crop op ware grootte; graag feedback in afwachting van een echte macro-lens! thx! greetz, Johan

      Hoi iedereen. Graag jullie mening over volgende foto's. Eentje ervan wou ik indienen voor een wedstrijd, maar ik kan niet kiezen... Daarom post ik 3 kanshebbers hier. Ik zal er wsl volgende dagen nog wel enkele bij plaatsen. Bedankt voor de hulp! :G Cheers,

      eindelijk beetje tijd gevonden om de sigma 18-125mm eens te testen. (op tele dan toch :) ) fyi: alle foto's zijn crops... en heeeeel klein beetje bewerkt. ik dank ook het model, het paard van de buren. groetjes,


      greetz, en succes met je keuze!

      Comment


      • #4
        Re: hmm, wat gekozen

        heb zelf de sigma18-125 maar als ik nu een all-round lens zou kopen zou ik toch voor de Sigma of Tamron 18-200 gaan.
        Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
        Hier op dit forum.

        Comment


        • #5
          Re: hmm, wat gekozen

          Oorspronkelijk geplaatst door jan van ginkel
          heb zelf de sigma18-125 maar als ik nu een all-round lens zou kopen zou ik toch voor de Sigma of Tamron 18-200 gaan.
          Hetzelfde hier. Kwaliteit lever je toch in, maar een 18-200 is wel o zo heerlijk als wandellens.

          Comment

          Working...
          X