Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Horror verhalen L lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Horror verhalen L lenzen

Ik zie op de fora van DPreview nogal verhalen over die L lenzen hoor, vooral over die 24-70 L! Is het werkelijk zo slecht gesteld dat ze geen controle meer doen in de fabriek om de kosten te drukken intern dan? Ongelooflijk dat wij dan, na zo een groot bedrag neer te tellen voor die lens met een slechte kopie zouden zitten, en die dan meerdere malen moeten inwisselen....

Zijn er hier mensen met soortgelijke verhalen?

Mvg
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Re: Horror verhalen L lenzen

De 28-70 werkt perfect op alle toestellen. De 24-70 L werkt uitstekend op de 1Ds en 1D serie maar geeft problemen op sommige 20D en 300D
    Last edited by Otto Knap; 17 maart 2005, 09:35.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
      De 28-70 werkt perfect op alle toestellen. De 24-70 L werkt uitstekend op de 1Ds en 1D serie maar geeft problemen op de 20D en 300D
      Ik weet niet waar je dat op baseert, maar op mijn 10D doet'ie 't uitstekend en op diverse andere 10D's en 20D's waar ik 'm op ken (van kennissen dus...) ook nog nooit problemen gehad. Exemplarisch misschien?

Comment

Met alle respect, maar ondanks dat DPReview een interessant forum is hecht ik niet altijd even veel waarde aan de verhalen die daar rond gaan. Er wordt erg veel geschreeuwd over allerlei problemen die er zouden zijn.

Ik denk zelf wel eens dat 90% aan operator error te wijten is Daarmee sluit ik niet uit dat er inderdaad problemen kunnen met lens en body combinaties, maar ik denk dat ze eerder uitzondering dan regel zijn. Vergeet niet dat er enorme hoeveelheden van 300D, 10D en 20D's verscheept zijn en dat b.v. 1% met problemen al een heel groot aantal representeert. En de mensen die een problemen hebben gaan als eerste klagen op een forum. De mensen die geen problemen hebben zijn te druk met fotograferen
        Groeten,

Albert Jan

Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

Comment

Ik werk nog met de voorganger van de 24-70, de 28-70 dus en ik heb nooit de drang gehad om een upgrade uit te voeren naar de 24-70. Dus mocht je tweedehands een 28-70 op de kop kunnen tikken denk ik dat je een goede zaak kan doen.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

De 24-70 doet het uitstekend hier hoor (op 1D).

Trouwens, moest ie fouten tonen, je hebt garantie, gewoon inwisselen bij uw vertrouwde verkoper.

Comment

Wat zou een goede 28-70 L mogen kosten? Ik ben aan het uitzien naar zo een lens of de 24-70 ....

Greetz, Ronny

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
                Wat zou een goede 28-70 L mogen kosten? Ik ben aan het uitzien naar zo een lens of de 24-70 ....

Greetz, Ronny
                Een Canon EF 28-70 mm F2.8 l USM zou je moeten vinden voor een 750 tot 850 Euro al naar gelang de staat en het al of niet bijhoren van een lederen tas .

My2cents.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                  Met alle respect, maar ondanks dat DPReview een interessant forum is hecht ik niet altijd even veel waarde aan de verhalen die daar rond gaan. Er wordt erg veel geschreeuwd over allerlei problemen die er zouden zijn.
                  absoluut

er lopen daar een aantal mensen rond die geeneens weten wat fotograferen en steeds weer dezelfde lenzen de hemel inprijzen.
                  Ik heb zo'n lijstje van mensen waarvan ik weet dat je hun adviezen beter niet volgt... Vaak posten ze tegenstrijdige dingen op andere fora (bvb FM)

Alvorens advies van iemand te geloven moet je zijn geschiedenis checken...

sugar
                  "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

De 28-70 werkt perfect op alle toestellen. De 24-70 L werkt uitstekend op de 1Ds en 1D serie maar geeft problemen op sommige 20D en 300D
                    En wat zouden deze problemen zijn? Ik heb een 24-70 op een 20D en heb het idee dat ik last heb van CA, maar weet het niet zeker. Zie ook mijn vraag hier
                    Last edited by jdegrijs; 17 maart 2005, 20:58. Reden: linkje toegevoegd
                    Jeffrey de Grijs
                    http://jeffrey.degrijs.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdegrijs
                      En wat zouden deze problemen zijn? Ik heb een 24-70 op een 20D en heb het idee dat ik last heb van CA, maar weet het niet zeker. Zie ook mijn vraag hier
                      Heb je er een (UV-) filter voor zitten misschien?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joost
                        Heb je er een (UV-) filter voor zitten misschien?
                        Ja dat heb ik eigenlijk standaard. Zou dat schelen?
                        Jeffrey de Grijs
                        http://jeffrey.degrijs.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdegrijs
                          Ja dat heb ik eigenlijk standaard. Zou dat schelen?
                          Zoek een situatie op die normaliter CA op zou leveren, schiet dezelfde plaat met en zonder filter ervoor en je weet 't (hoge contrasten en takjes van bomen zijn altijd berucht). Ik had met een Sigma 28-70/2.8EX ook veel last van CA - zonder UV filter ervoor werd 't een stuk beter. Dat UV filter was er overigens een van B+W, geen slechte maar in combinatie met dat sigma objectief een ramp. Op m'n huidige 24-70L zit geen UV filter meer... en maar zelden last van CA.

Comment

Zelfde verhaal te horen gekregen van Corné. Hij test ze daarom zelf vóór levering.
                            Kleine randnota, ook op de D60 werkt hij altijd perfect.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door teddy-bear
                              De 24-70 doet het uitstekend hier hoor (op 1D).

Trouwens, moest ie fouten tonen, je hebt garantie, gewoon inwisselen bij uw vertrouwde verkoper.
                              Bij corne ook? Ben toch nog altijd geinteresseerd in dat objectief....
                              "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Working...
                              X