Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 18-50 f2,8 EX DC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 18-50 f2,8 EX DC

    Hier kan je een testje bekijken van die Sigma 18-50:


    Ik heb die lens zelf ook, en uit ervaring weet ik dat ze prima presteert op een 300D en 20D. Ik kan ze niet vergelijken met een Canon 17-40 f4 L maar volgens mij zal die Canon toch wel heel erg zijn best moeten doen om scherper te zijn op f4. Maar, dan kan ik die nog een volle stop verder opendraaien als dat nodig is, en dan is die ook heel goed bruikbaar . En de Sigma 18-50 EX DC is ook nog een heel stuk goedkoper .
    Last edited by Black B@ndit; 12 maart 2005, 17:45.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

  • #2
    Re: Sigma 18-50 f2,8 EX DC

    Bandit,

    ik heb deze ook (ik las een ergens een post van je over deze lens). Het is een geweldige lens voor een fijne prijs! Zeer tevreden mee ... Een waardig alternatief voor iedereen die twijfelt om een 17-40 L aan te kopen
    Much to learn I still have!

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 18-50 f2,8 EX DC

      Zijn er hier dan nog maar twee die weten dat dit een heel goede lens is, en dan nog betaalbaar ook .

      Ze geven allemaal liever veel meer geld uit om een Canon 17-40 f4 L te kopen, die minder lichtsterk is, en waarvan ik twijfel of die scherper is op f4.
      Ik heb die op de "lenzendag" ook getest, en ik zag niet veel verschil tegenover de foto's met de Sigma.
      (De foto's waren bij beide lenzen heel scherp.)
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 18-50 f2,8 EX DC

        Het verschil tussen de lenzen bestaat niet enkel uit hoe scherp ze zijn he.

        Nu ja beide komen voor mij toch niet in aanmerking.

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 18-50 f2,8 EX DC

          Misschien moet je sommige testen en reviews maar nemen voor wat ze zijn, in elk geval hier is er nog eentje die een vergelijking maakt.


          Comment


          • #6
            Re: Sigma 18-50 f2,8 EX DC

            Misschien een domme vraag.... maar bekijk eens onderstaande foto (pover beeldje uit slechte video ) -> positie fotograaf

            Deze foto kwam er uit:


            Omdat ik aan twijfelen ben tussen de Tamron AF28-75mm F/2.8 en de bovengenoemde Sigma: Is die 28mm (x1.6) genoeg breedhoek voor zo'n foto, of toch dichter naar de 18mm toe?

            Ik las ook dat de AF van de Sigma sneller is dan de Tamron?
            Last edited by draf; 15 maart 2005, 22:36.
            Nikon D2H / AFS 28-70 f/2.8D

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 18-50 f2,8 EX DC

              Oorspronkelijk geplaatst door draf
              Misschien een domme vraag.... maar bekijk eens onderstaande foto (pover beeldje uit slechte video ) -> positie fotograaf



              Omdat ik aan twijfelen ben tussen de Tamron AF28-75mm F/2.8 en de bovengenoemde Sigma: Is die 28mm (x1.6) genoeg breedhoek voor zo'n foto, of toch dichter naar de 18mm toe?

              Ik las ook dat de AF van de Sigma sneller is dan de Tamron?
              Ik denk dat je met een Tamron 28-70 toch wat meer achteruit zal moeten om die foto te maken, maar dat is op zo'n foto niet echt goed in te schatten. Met de 18-50 kan je wat dichterbij staan, maar als er plaats genoeg is, dan kan je dezelfde foto ook met een 28-70 maken.

              Ik heb die 18-50 vooral gekocht om binnen foto's te maken. Daarvoor was de 28-135 IS soms wat onhandig (als ik niet ver genoeg achteruit kon dus ). Maar nu gebruik ik die 18-50 ook veel voor landschappen, en de nachtfoto's zijn ook veel beter dan met de 28-135 omdat de Sigma veel minder last heeft van flare (lichtvlekken op de foto door interne reflecties in de lens).

              Die Tamron is ook heel goed (dat zegt toch iedereen die ze gebruikt), maar persoonlijk vind ik 28mm al teveel om mee te beginnen op een DSLR (=x 1.6 voor een 300d/20D/350D).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 18-50 f2,8 EX DC

                Ik ben ook wel geintereseerd in deze lens ..
                Ik heb een eos300D ... moet ik bij de 18mm nog x 1.6 doen (crop factor)
                of is deze lens op mijn toestel wel degelijk een 18-50mm ?

                Ik heb momenteel de lens kit maar ben hier niet zo tevreden van .. is het de moeite om 400 euro aan deze lens te geven ?


                Hoeveel hebben jullie betaald ?



                Bedankt !
                Last edited by Fyberoptix; 31 maart 2005, 10:00.
                Canon EOS400D, Sigma DC 17-70mm F2.8-4.5 Macro, Sigma DG SUPER II 70-300mm F4.5-5.6 , Canon EX580

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 18-50 f2,8 EX DC

                  Oorspronkelijk geplaatst door Fyberoptix
                  Ik ben ook wel geintereseerd in deze lens ..
                  Ik heb een eos300D ... moet ik bij de 18mm nog x 1.6 doen (crop factor)
                  of is deze lens op mijn toestel wel degelijk een 18-50mm ?

                  Ik heb momenteel de lens kit maar ben hier niet zo tevreden van .. is het de moeite om 400 euro aan deze lens te geven ?


                  Hoeveel hebben jullie betaald ?



                  Bedankt !
                  Fyberoptix :
                  deze lens is net als de 18-55 kitlens een x1.6 lens. Ik wil daarmee zeggen dat het geen "werkelijke" 18-50 maar je moet deze nog met 1.6x vermeerderen.

                  Het is zeker de moeite waard. De lens heeft een leuke 2.8 opening die in slechte lichtomstandigheden toch nog foto's kan maken. Ook geeft deze (voor mij persoonlijk) scherpere beelden / meer saturatie / mooiere kleuren.

                  Ik heb 450 betaald bij geheugenkaart.be
                  Much to learn I still have!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 18-50 f2,8 EX DC

                    ok thanks ...

                    of zou de 24-60mm F2.8 EX DG van SIGMA een betere keuze zijn ?
                    Dit is wel geen lens dat enkel voor zien is voor digitale cameras .
                    Dus is dit eigenlijk een (x1.6) 40-90mm ?
                    Canon EOS400D, Sigma DC 17-70mm F2.8-4.5 Macro, Sigma DG SUPER II 70-300mm F4.5-5.6 , Canon EX580

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 18-50 f2,8 EX DC

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fyberoptix
                      ok thanks ...

                      of zou de 24-60mm F2.8 EX DG van SIGMA een betere keuze zijn ?
                      Dit is wel geen lens dat enkel voor zien is voor digitale cameras .
                      Dus is dit eigenlijk een (x1.6) 40-90mm ?
                      De 18-50 is een mooie groothoek / portret lens. Ik vrees dat je het groothoek gedeelte gaat missen met een 24-60. De 18-50 sigma heeft eigenlijk hetzelfde bereik als je kitlens, dat geeft je toch een idee.
                      Much to learn I still have!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 18-50 f2,8 EX DC

                        ik heb de 18-50 gevonden aan 396€ in Mechelen. Ik denk dat ik dit weekend daar eens kijkje ga nemen

                        Tenzij dat jullie mij een andere aanraden in dezelfde prijscategorie
                        Last edited by Fyberoptix; 1 april 2005, 10:44.
                        Canon EOS400D, Sigma DC 17-70mm F2.8-4.5 Macro, Sigma DG SUPER II 70-300mm F4.5-5.6 , Canon EX580

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 18-50 f2,8 EX DC

                          Oorspronkelijk geplaatst door Fyberoptix
                          ik heb de 18-50 gevonden aan 396€ in Mechelen. Ik denk dat ik dit weekend daar eens kijkje ga nemen

                          Tenzij dat jullie mij een andere aanraden in dezelfde prijscategorie
                          Voor die prijs zal je geen betere lens in die categorie vinden .
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma 18-50 f2,8 EX DC

                            [QUOTE=Black B@ndit]Zijn er hier dan nog maar twee die weten dat dit een heel goede lens is, en dan nog betaalbaar ook ./[QUOTE]

                            Black bandit, ik denk dat 50% van de mensen hier op het forum het "L" syndroom hebben.
                            Als er by de type aanduiding geen "L" tussen staat breekt het angstzweet hen uit....
                            Canon 350D

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma 18-50 f2,8 EX DC

                              Crostack, ik denk het ook.
                              In ieder geval was het Black bandit die me overtuigd heeft van die sigma aan te kopen

                              Mijn volgende lens zal waarschijnlijk een sigma 70-200 F2.8 (en nog een heleboel afkortingen ) zijn ipv een Canon 70-200 F4
                              Much to learn I still have!

                              Comment

                              Working...
                              X