Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Dat zou mij ook zeer straf lijken aangezien alle IS of VR of OS lenzen tegenwoordig meer dan 3 keer zo duur zijn dat de prijzen die hier boven staan vermeld...
ja ik weet het... ik ging de foto's leveren....
maar dit weekend ben ik door omstandigheden niet aan het fotograferen geraakt...
sorry...
uitgesteld is echter niet afgesteld... maar het zal moeten wachten tot volgend weekend.
daar fotografeer ik zeker, want we zijn afgesproken met de fotoclub (weliswaar voor model, maar efkens aan de uiterste zooms draaien, kan altijd, he)
Ik heb op internet een vergelijking gevonden. vergelijking
Oei...als ik het goed bekijk (de foto's welteverstaan) vind ik de Sigma 18-200 scherpere beelden geven dan de Tamron en met minder ca. (wat mij verbaasd !!!!)
Dit zijn nu niet de beste fotos om te vergelijken, maar toch...
Ik bekeek vooral het stenenpatroon. Mij lijkt de Sigma 18-200 de winnaar over de Tamron 18-200. Hij heeft een betere kleurweergave en contrast en dat weegt bij mij door. De vervorming en vignettering is echter iets sterker.
Wat mij verbaast is de slechte prestatie van de Sigma 18-125, ondanks het geringere zoombereik. De vignettering is echt uitgesproken en de vervorming is zeker niet minder... Geen twijfel over de betere reislens: de 18-200.
Canon 70D En als ik het wat compacter houd: Fuji HS35
EDIT: en hou je vooral niet in om commentaar te geven, hé... zowel positief als negatief... ik ben absoluut geen "merkenfreak"... tamron en sigma laat me koud..., dus alles is welkom.
Is dit nu het resultaat van de Sigma of de Tamron ?
Ik vind het goed genoeg voor een reislens. Op IMG_1929 zie je toch duidelijk de vertekening van de lens maar voor de rest is het wel O.K. voor zo'n zoombereik.
De 2 meiden zijn, zoals ajuin reeds zei, mooie meisjes.(de foto was ook goed ja )
De foto's staan in een map genaamd 'Tamron' dus ...
@ TDC: bedankt voor de 'recht-uit-de-camera' shots! Enkel op deze manier kan een mens deftig oordelen over een lens.
@ Choclat-Moose: wat is 'tac-scherp' en wat vind jij niet zo scherp aan deze foto's Voor dat geld heb je uiteraard geen L-glas, maar voor zo'n lage prijs vind ik dit toch wel geweldige foto's hoor!?
Het is idd geen L-glas en dan nog vind ik het behoorlijke fofo's. Het onscherpe deel van de foto's, daar bedoelde ik vooral de ogen van de meiden mee...
Maar ik vind het toch nog steeds een mooi resultaat....
Comment