Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke betere lens kopen als ik mijn 18-70 kitlens (D70) zou willen wegdoen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke betere lens kopen als ik mijn 18-70 kitlens (D70) zou willen wegdoen?

Als ik de kitlens 18-70 (D70) zou willen vervangen door iets anders, wat zouden jullie me dan aanraden ( de 70-200 2.8 kan ik niet betalen ) ?
    Zouden jullie de kitlens vervangen door een of meerdere lenzen uit de onderstaande groep? Zo ja...laat mij dan jullie keuze eens weten?

Welke van de 2.8 lenzen uit de onderstaande groep zouden jullie zeker kopen?

Tamron 18-200/3,5-6,3 AF XR Di-II ASPHERICAL LD IF MACRO 376€
    Sigma 18-200/3,5-6,3 AF DC 329€
    Sigma18-125 mm F 3.5-5.6 DC 248€

Tamron 28-75/2,8 AF SP XR DI LD ASP IF Macro 319€
    Sigma 28-70/2,8 AF EX DG aspherical IF 339€
    Sigma24-70 mm F2,8 EX DG DF ASFERISCH. 429€

Wat koop je om straatfotografie te doen...betaalbaar natuurlijk...max 300€

Mvg
    DigiJos
    Last edited by DigiJos; 18 mei 2005, 16:32. Reden: update
    "Fotograferen zonder kleur is de kunst van het weglaten. Het is een medium dat eenvoud aanbrengt."

Re: Welke betere lens kopen als ik mijn 18-70 kitlens (D70) zou willen wegdoen?

De Tamron 28/75 f:2.8 is zonder twijfel,een dikke aanrader.

Mvg.
    Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
    Mijn website.

Comment

Met de Tamron 28-75 zit je altijd goed. De Sigma 24-70 is zeker een interessant alternatief voor wat extra mm aan de onderkant. Probleem is dat je 6 of 10mm verliest, dus denk eens goed na of je het groothoekgedeelte van je kitlens niet zal missen. Desnoods nog eens bij Sigma kijken; ik geloof dat er ook een 18-50/2.8 is - wel een lens voor APS formaat.

Wil je nadien je bereik nog uitbreiden, kijk dan zeker naar de Sigma 70-300 (betaalbare tele van behoorlijke kwaliteit). In het groothoekgebied zijn er ook een paar interessante zaakjes te doen: de Nikkor 18-35 en enkele Sigma's en Tamrons bijvoorbeeld.

De 18-xxx lenzen die je opsomt, zou ik persoonlijk niet in overweging nemen. Je wil tenslotte je kitlens vervangen door iets beters...
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Mijn visie:
        Hou de kit lens, voor de prijs dat je ervoor gaat krijgen gaat ge zeker niks beter vinden.
        Als je een lichtsterk lenske zoekt voor bij minder goede omstandigheden zonder flitser te kunnen werken, ga voor de Nikkor 50mm 1.8, kost +/- €100 en je hebt een topper.
        Maar dat is mijn mening hé
        Groeten.
        KEEP THE SPIRIT HIGH AND KEEP ON CAPTURING!!!
        http://www.photopat.be

Comment

de tamron 28-75 zou ik al zeker kopen.

de rest nit en zeker niet die super zooms ala 18-200

voor de kitlens krijg je een 225 euro
          maar hou er rekening mee dat je je 18mm kwijt bent he
          ik vind dit nu niet erg omdat ik de 17-35 ga kopen maar soms mis ik toch een beetje groothoek.

als jko ook van plan ben t om een groothoek te kope n dan zou ik de kitlens verkopen anders zou ik ze houden voor de 18mm

de 28-75 tamron is in iedergeval pakken scherper en veel lichtsterker.

Comment

Die Tamron 28-75 is al te koop vanaf 295€...

Bij AFA-foto.de

Comment

Working...
            X