Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Lens was sneller binnen dan verwacht, dus afgehaald bij Corne vandaag. Otto had ongelijk
Het aanbod om iets mee te brengen vervalt natuurlijk ook
Top service, goeie bak koffie, een absoluut aan te raden leverancier.
Nog een extra vraag (ik denk er nu pas aan) : er zit geen zonnekap bij. Is dat dan niet nodig bij deze lens ?
er zit geen zonnekap bij. Is dat dan niet nodig bij deze lens ?
Groeten,
Nat.
Dag Nat,
Ik heb indertijd dezelfde vraag gesteld. Omdat de frontlens diep in het objectief zit, zou een zonnenkap niet nodig zijn. Ik gebruik er toch een, omdat ik een UV filter op het objectief geschroefd heb. (UV filter en zonnenkap zijn gerecupereerd uit mijn koffer met analoge spullen. Eindelijk iets kunnen hergebruiken.)
Je gaat ongetwijfeld veel plezier beleven aan dit objectief.
Groeten,
Walter
Lens was sneller binnen dan verwacht, dus afgehaald bij Corne vandaag. Otto had ongelijk
Het aanbod om iets mee te brengen vervalt natuurlijk ook
Top service, goeie bak koffie, een absoluut aan te raden leverancier.
Nog een extra vraag (ik denk er nu pas aan) : er zit geen zonnekap bij. Is dat dan niet nodig bij deze lens ?
Groeten,
Nat.
zonnekap is wel nodig.... pas nog een hele reeks foto's gehad waarbij door flare een mooie roze cirkel midden op mijn foto's stond ... nu zet ik er dus ALTIJD een op
Elke lens met een diafragmaring moet je vast zetten op de kleinste diafragma-waarde. De camera kan dan pas electronisch het diafragma regelen...
Dit geldt uiteraard voor camera's met een electronisch diafragma zoals je D70.
Zet je hem op een ander diafragma dan krijg je een error...
Edwin
Je moet hem vast zetten op F22, omdat de camera het diafragma zal regelen en niet jij met de diafragma ring. Het is een puur mechanisch ding. Door het op F22 te zetten kan de camera het hele bereik (1.8 - 22) regelen.
wellicht ben je gewoon om met een G-type lens te werken, dus zonder diafragma ring.
Op een D70 kan je het diafragma enkel regelen via de draaischijf van de D70 zelf. Om toevallig verdraaien van de diafragmaring te verkomen zet je die vast.
Doe je dit niet, dan werkt de D70 niet!
zo eenvoudig is dat.
een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken
Comment