Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 20D + keuze all round lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• EOS 20D + keuze all round lens

Beetje bij beetje wordt mijn shopping lijstje aangevuld

Na de keuze zoomlens EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM is het nu es tijd om jullie ervaren opinie te vragen ivm all round lens voor de EOS 20D

Koop ik een kit met daarin de EF-S 17 - 85 mm F4.5 - F5.6 IS USM of hebben jullie andere ervaringen , of liever de body apart ?

is die (EF-S 17 - 85 mm F4.5 - F5.6 IS USM) ook apart te verkrijgen ?
    "Denk zelf. Kijk Zelf. Oordeel Zelf. Beslis zelf. "

Re: EOS 20D + keuze all round lens

Die 17-85 is ook apart te koop, maar in de kit zal die altijd goedkoper zijn. En dat is ook een vrij goede lens, met een heel interessant bereik.

De Sigma 18-50 f2,8 EX DC is ook een heel goede lens als je een lichtsterker alternatief zoekt.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Night666Watcher
      Beetje bij beetje wordt mijn shopping lijstje aangevuld

Na de keuze zoomlens EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM is het nu es tijd om jullie ervaren opinie te vragen ivm all round lens voor de EOS 20D

Koop ik een kit met daarin de EF-S 17 - 85 mm F4.5 - F5.6 IS USM of hebben jullie andere ervaringen , of liever de body apart ?

is die (EF-S 17 - 85 mm F4.5 - F5.6 IS USM) ook apart te verkrijgen ?

Indien U die EF-s 17-85mm lens wilt hebben neem dan de speciale Canon EOS 20D EF-s 17-85 IS USM Kit met de EF-s 17-85mm lens erin, lensblower en 256MB SanDisk Extreme card.

Canon artikelnummer 9442A036 . Going prijs van deze kit ligt zo rond de € 1900,-
      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
        Indien U die EF-s 17-85mm lens wilt hebben neem dan de speciale Canon EOS 20D EF-s 17-85 IS USM Kit met de EF-s 17-85mm lens erin, lensblower en 256MB SanDisk Extreme card.

Canon artikelnummer 9442A036 . Going prijs van deze kit ligt zo rond de € 1900,-
        ben al eens in uw webwinkel gaan kijken zie
        nog niet voor de eerste maand omdat ik eerst zoveel mogelijk uit aan het pluizen ben voor eventuele aankopen , maar als het zover is kan U U misschien wel aan het één en ander verwachten dan ( zal serieuze bestelling zijn )
        Last edited by Night666Watcher; 14 maart 2005, 20:16.
        "Denk zelf. Kijk Zelf. Oordeel Zelf. Beslis zelf. "

Comment

Heb het topic even verplaatst naar Objectieven, omdat het daar beter tot zijn plaats komt.
          Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
          --------

Comment

De 28-75 van tamron moet naar het schijn ook een uitstekende lens zijn .
            http://www.dullaert.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dzjee
              De 28-75 van tamron moet naar het schijn ook een uitstekende lens zijn .
              Dat is ze ook . Goede lens, genoeg scherpte en genoeg contrast. Voor z'n prijs niet te kloppen MAAR er zijn er nog betere natuurlijk.....afhankelijk van het budget !
              Canon 30D - Tammy 28-75 2.8

Comment

Is die 17-85 wel goed? Heb op allerhande fora gelezen dat die vooral overprijsd is en dus niet zo heel goed....
                Meesten verkozen de 17-40L....
                "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Hallo,

Mijn "standaardlens" is nog steeds de Canon EF 28-135mm f3.5 IS USM.
                  Nog steeds geen spijt van de aankoop ...
                  Ook redelijk "standaard" is de Canon EF 10-22mm f3.5 geworden, maar da's dus makkelijk als je twee camera's hebt .
                  Maar met de 28-135 heb ik enkel maar goede ervaringen en die IS is best handig als je eens een langere sluitertijd hebt.

Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
                    Is die 17-85 wel goed? Heb op allerhande fora gelezen dat die vooral overprijsd is en dus niet zo heel goed....
                    Meesten verkozen de 17-40L....
                    De 17-85 is een heel goeie lens.Degenen die de 17-40 verkozen tja wat wil je een lens met het dubbele bereik, IS en goedkoper en dan klagen want die 17-40 heeft toch minder barrel distortion heeft en is wat scherper in de hoeken. Tja.... daarvoor moet ik ze niet testen hoor. Het zou maar raar zijn moest het niet het geval zijn. Persoonlijk vind ik dat de 17-85 het verdomd goed doet als je ze optisch vergelijkt. In het midden zo goed als geen verschil op scherpte, in de hoeken blijft het close. Enkel de barrel distortion is merkelijk beter. Maar problematisch is het zeker niet. De 17-40 heeft nog wel andere voordelen zoals wheater sealing maar op een 20D maakt zoiets niet uit vermits deze geen weather sealing heeft.

De lens is wel niet goedkoop vind ik als je hem apart koopt. In de bundel is het een koopje.

Comment

Working...
                    X