Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar een lens huren?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar een lens huren?

    Ben op zoek naar een verhuurder van lenzen. meer bepaald een 400 of 500mm. moet wel Canon zijn want nikon past nie op mijn gerief
    Groetjes,
    Bartolomoio

    Canon stuff, BD0258BE

  • #2
    Re: Waar een lens huren?

    Oorspronkelijk geplaatst door bartolomoio
    Ben op zoek naar een verhuurder van lenzen. meer bepaald een 400 of 500mm. moet wel Canon zijn want nikon past nie op mijn gerief
    Als je dan al eens zou aangeven waar je woont

    sugar
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

    http://supermasj.zenfolio.com

    Comment


    • #3
      Re: Waar een lens huren?

      Winkel gerund met behulp van PrestaShop

      Comment


      • #4
        Re: Waar een lens huren?

        Hier , maar schrik vooral niet van de prijs voor de tele primes van Canon, en de waarborg die dient betaald te worden.
        Je zou ze haast niet durven op je cam te schroeven
        Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
        Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

        Comment


        • #5
          Re: Waar een lens huren?

          Oorspronkelijk geplaatst door domibal
          Hier , maar schrik vooral niet van de prijs voor de tele primes van Canon, en de waarborg die dient betaald te worden.
          Je zou ze haast niet durven op je cam te schroeven
          euh, zoals op de startpagina staat, zijn we nog niet gestart met verhuur, o.a. omdat we nog wat aan het aftasten zijn voor prijzen.

          Als je daar commentaar op hebt, horen we dat heel graag via email


          edit: heb even gekeken bij Bartok. Zij vragen 50euro/dag en 200euro/week voor een 70-200 2.8, bij ons zou dat 140euro zijn voor de IS, voor een hele week. Is dat dan zo buitsporig duur?
          Last edited by fotofiel; 15 februari 2005, 08:32.

          Comment


          • #6
            Re: Waar een lens huren?

            Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel
            edit: heb even gekeken bij Bartok. Zij vragen 50euro/dag en 200euro/week voor een 70-200 2.8, bij ons zou dat 140euro zijn voor de IS, voor een hele week. Is dat dan zo buitsporig duur?
            De huur is niet zo buitensporig hoog, de borg wel. Hoewel ik dat ook wel begrijp
            Groeten,

            Albert Jan

            Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

            Comment


            • #7
              Re: Waar een lens huren?

              Oorspronkelijk geplaatst door ajh
              De huur is niet zo buitensporig hoog, de borg wel. Hoewel ik dat ook wel begrijp
              we hebben zo onze redenen om de borg voorlopig zo hoog te houden. De kans is groot dat dat echter binnenkort verandert (dus nog voor we echt van start gaan)

              Comment


              • #8
                Re: Waar een lens huren?

                Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel
                we hebben zo onze redenen om de borg voorlopig zo hoog te houden. De kans is groot dat dat echter binnenkort verandert (dus nog voor we echt van start gaan)
                Hoi Fotofiel,
                Het was echter zeker niet de bedoeling van kritiek te geven hoor!!
                Een toplens huren heeft zijn prijs en de waarborg die op de meeste plaatsen gevraagd word is wat de lens op dat moment tweedehands zou waard zijn.
                300 euro p/w voor een Canon 600mm L lijkt mij niet echt overdreven veel en een waarborg van 4500 euro is ook normaal gezien de waarde van de lens.
                Hoe ironisch het ook mag klinken, maar je zou al bang krijgen ze te gebruiken, en niet omdat de prijzen te hoog gehanteerd zijn maar voor gewoon al de som op zich in je achterhoofd.
                Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
                Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

                Comment


                • #9
                  Re: Waar een lens huren?

                  Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel
                  we hebben zo onze redenen om de borg voorlopig zo hoog te houden. De kans is groot dat dat echter binnenkort verandert (dus nog voor we echt van start gaan)
                  Voor mij geldt hetzelfde als voor Domibal. Het betreft zeer dure kwetsbare apparatuur, dus je wilt zekerheid dat het in goede staat terugkomt. Heb ik alle begrip voor.
                  Groeten,

                  Albert Jan

                  Website AJH
                  lidnummer: BD0371NL

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waar een lens huren?

                    Oorspronkelijk geplaatst door domibal
                    Hoi Fotofiel,
                    Het was echter zeker niet de bedoeling van kritiek te geven hoor!!
                    Een toplens huren heeft zijn prijs en de waarborg die op de meeste plaatsen gevraagd word is wat de lens op dat moment tweedehands zou waard zijn.
                    300 euro p/w voor een Canon 600mm L lijkt mij niet echt overdreven veel en een waarborg van 4500 euro is ook normaal gezien de waarde van de lens.
                    Hoe ironisch het ook mag klinken, maar je zou al bang krijgen ze te gebruiken, en niet omdat de prijzen te hoog gehanteerd zijn maar voor gewoon al de som op zich in je achterhoofd.
                    je moet er niet mee inzitten positieve OF negatieve kritiek te geven hoor! We kunnen er maar uit leren.

                    Voor de prijzen hebben we ons gebaseerd op wat in Nederland gangbaar is. Bij ons is er vrij weinig referentie. Daarnaast hebben we een aantal lenzen die maar op weinig plaatsen in de verhuur zitten! Ik denk daarbij vooral aan de 500IS en de 600mm, maar ook bijv. de 24 TSE.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waar een lens huren?

                      de waarborg lijkt me OK.
                      als je de dingen zoals het hoort terugbrengt krijg je die toch terug.

                      leuk idee van je dingen te verhuren.
                      www.vildaphoto.net

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waar een lens huren?

                        Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel
                        je moet er niet mee inzitten positieve OF negatieve kritiek te geven hoor! We kunnen er maar uit leren.

                        Voor de prijzen hebben we ons gebaseerd op wat in Nederland gangbaar is. Bij ons is er vrij weinig referentie. Daarnaast hebben we een aantal lenzen die maar op weinig plaatsen in de verhuur zitten! Ik denk daarbij vooral aan de 500IS en de 600mm, maar ook bijv. de 24 TSE.
                        Een alternatief om de waarborg behoorlijk te verminderen zou kunnen zijn, een omnium verzekering af te sluiten met een bepaalde franchise.
                        De premie bij rekenen in de verhuur (misschien komt er dan +/- 15 euro bij) en op die manier zakt bijvoorbeeld de waarborg van 4500 voor een 600mm, naar het bedrag gelijk aan de franchise.
                        Zo valt er ook het schrikeffect weg en verminderd de drempelvrees om dergelijk kwetsbaar en duur materiaal te huren.
                        Soortelijk systeem wordt al jaren toegepast voor het verhuren van auto's en moto's.
                        Misschien kan je dergelijk duur materiaal op dezelfde manier verhuren, ik heb absoluut géén flauw idee of zoiets kan, maar het is maar een idee
                        Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
                        Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waar een lens huren?

                          Oorspronkelijk geplaatst door domibal
                          Een alternatief om de waarborg behoorlijk te verminderen zou kunnen zijn, een omnium verzekering af te sluiten met een bepaalde franchise.
                          De premie bij rekenen in de verhuur (misschien komt er dan +/- 15 euro bij) en op die manier zakt bijvoorbeeld de waarborg van 4500 voor een 600mm, naar het bedrag gelijk aan de franchise.
                          Zo valt er ook het schrikeffect weg en verminderd de drempelvrees om dergelijk kwetsbaar en duur materiaal te huren.
                          Soortelijk systeem wordt al jaren toegepast voor het verhuren van auto's en moto's.
                          Misschien kan je dergelijk duur materiaal op dezelfde manier verhuren, ik heb absoluut géén flauw idee of zoiets kan, maar het is maar een idee
                          hebben we al aan gedacht, maar nog geen zo'n verzekering gevonden. Als iemand ons kan helpen, graag

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waar een lens huren?

                            Wat mij betreft, ik vind de borg veel te hoog, al begrijp ik jouw redenen hiervoor ook wel, waarschijnlijk zou ik net hetzelfde doen.

                            Mijn probleem, en waarschijnlijk dat van vele mensen, is waar ik de cash moet gaan halen om een dergelijke borg te betalen. Jou redenering is waarschijnlijk de mensen de kans te geven een bepaalde lens te testen voor een eventuele aankoop. Op zich maar ik zie dergelijke verhuurservice eerder als een mogelijkheid om ook eens voor een bepaalde gelegenheid met een echt goede of specifieke lens te kunnen werken

                            Als ik de borgsom zou kunnen betalen, kan ik de lens (al dan niet 2de hands) ook kopen en dan had ik dat al lang gedaan ook

                            In elk geval, de huurprijzen zijn ok

                            Koen
                            Nikon D7000 + Nikon D70s + Tamron 17-50 f/2.8 + Tamron 70-200 f/2.8 + Nikon 18-70 + Nikon 50mm 1.8 + Nikon 18-105VR + Sigma 18-200 OS + Sigma 70-300 + Nikon SB600 + Nikon SB900

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waar een lens huren?

                              fotofiel, een goedbedoelde raad waar je zelf ook al wel aan gedacht had:
                              altijd kopie van identiteitskaart nemen.
                              == Handstrap, lenskap en een hele hoop rekkertjes met toebehoren. ==

                              Comment

                              Working...
                              X