Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens - groothoek

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lens - groothoek

Iemand ervaring met Fujifilm XF 18mm F/2.0 R Fujinon eqv. 27mm. Is de bedoeling voor architectuur en landschappen voor mijn Fuji XT3. of welke andere kan je me aanbevelen?
    bedankt al voor jullie reactie

Re: lens - groothoek

ik gebruik dezelfde combo, maar niet voor hetzelfde doel. Ik kan niet klagen over de lens. Over de hoek tot hoek scherpte kan ik echter niet veel zeggen.
    focus is goed, center scherpte is zeker voldoende. Bouwkwaliteit is redelijk. Het formaat is fantastisch. Zeker als je ze tweedehands kan kopen zeker doen. Nieuw zou ik misschien toch even verder kijken naar andere opties, vb 16mm f2.8
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Ik heb de 18mm nooit gebruikt, maar die heeft nogal wat voor- en tegenstanders. Het hangt ervan af wat je verwachtingen zijn vermoed ik.
      Wat is je budget ? De 16mm 1.4 is een schitterende lens, maar wel een pak duurder.

ps. Tot eind maart zijn er veel kortingen voor Fuji.
      Mvg Philip

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luc51a Bekijk bericht
        Iemand ervaring met Fujifilm XF 18mm F/2.0 R Fujinon eqv. 27mm. Is de bedoeling voor architectuur en landschappen voor mijn Fuji XT3. of welke andere kan je me aanbevelen?
        bedankt al voor jullie reactie
        Als het uw bedoeling is om echt top of the bilt foto's te schieten dan zou u wellicht beter af zijn met een Tilt & Shift lens.[KLIK]

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Als het uw bedoeling is om echt top of the bilt foto's te schieten dan zou u wellicht beter af zijn met een Tilt & Shift lens.[KLIK]
          En welke tilt shift lens is er voor fuji die een voldoende breedhoek geeft ? dit is al een 24mm, met cropfactor gerekend is dit een 36mm.
          voor landschap nog ok maar voor architectuur kan dat al een issue geven

Comment

Breedhoek bij een cropcamera begint bij een 18mm objectief, 24mm is standaard breedhoek bij een fullframe camera, dan krijg je de minste vertekening. Dus zeer geschikt voor landschappen.
            Voor(toren)gebouwen zoals Red Falcon zegt een Tilt & Shift objectief.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door philitalia Bekijk bericht
              Ik heb de 18mm nooit gebruikt, maar die heeft nogal wat voor- en tegenstanders. Het hangt ervan af wat je verwachtingen zijn vermoed ik.
              Wat is je budget ? De 16mm 1.4 is een schitterende lens, maar wel een pak duurder.

ps. Tot eind maart zijn er veel kortingen voor Fuji.

heb uiteindelijk gekozen voor de 16mm 1.4

Comment

Working...
              X