Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Iemand ervaring met Fujifilm XF 18mm F/2.0 R Fujinon eqv. 27mm. Is de bedoeling voor architectuur en landschappen voor mijn Fuji XT3. of welke andere kan je me aanbevelen?
bedankt al voor jullie reactie
ik gebruik dezelfde combo, maar niet voor hetzelfde doel. Ik kan niet klagen over de lens. Over de hoek tot hoek scherpte kan ik echter niet veel zeggen.
focus is goed, center scherpte is zeker voldoende. Bouwkwaliteit is redelijk. Het formaat is fantastisch. Zeker als je ze tweedehands kan kopen zeker doen. Nieuw zou ik misschien toch even verder kijken naar andere opties, vb 16mm f2.8
Ik heb de 18mm nooit gebruikt, maar die heeft nogal wat voor- en tegenstanders. Het hangt ervan af wat je verwachtingen zijn vermoed ik.
Wat is je budget ? De 16mm 1.4 is een schitterende lens, maar wel een pak duurder.
ps. Tot eind maart zijn er veel kortingen voor Fuji.
Iemand ervaring met Fujifilm XF 18mm F/2.0 R Fujinon eqv. 27mm. Is de bedoeling voor architectuur en landschappen voor mijn Fuji XT3. of welke andere kan je me aanbevelen?
bedankt al voor jullie reactie
Als het uw bedoeling is om echt top of the bilt foto's te schieten dan zou u wellicht beter af zijn met een Tilt & Shift lens.[KLIK]
Als het uw bedoeling is om echt top of the bilt foto's te schieten dan zou u wellicht beter af zijn met een Tilt & Shift lens.[KLIK]
En welke tilt shift lens is er voor fuji die een voldoende breedhoek geeft ? dit is al een 24mm, met cropfactor gerekend is dit een 36mm.
voor landschap nog ok maar voor architectuur kan dat al een issue geven
Breedhoek bij een cropcamera begint bij een 18mm objectief, 24mm is standaard breedhoek bij een fullframe camera, dan krijg je de minste vertekening. Dus zeer geschikt voor landschappen.
Voor(toren)gebouwen zoals Red Falcon zegt een Tilt & Shift objectief.
Ik heb de 18mm nooit gebruikt, maar die heeft nogal wat voor- en tegenstanders. Het hangt ervan af wat je verwachtingen zijn vermoed ik.
Wat is je budget ? De 16mm 1.4 is een schitterende lens, maar wel een pak duurder.
ps. Tot eind maart zijn er veel kortingen voor Fuji.
Comment