Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarop let je bij tweedehands?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waarop let je bij tweedehands?

Krassen. Met nadruk op de ACHTERLENS.
    Blijkbaar wil iedereen zijn lens beschermen met een overbodig frontlens filter, maar dat is het kleinere euvel. Door intensief gebruik -spreek veelvuldig wisselen- van de lens komen er krassen op de achterlens. Dit is een absolute showstopper. Krassen van de voorlens zijn storend maar hebben doorgaans weinig impact op het beeld. Daarentegen krassen op de achterlens halen de beeldkwaliteit steil naar beneden.

YMMV
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Hoi,

Mmmm. krassen op je achterlens... Goede tip om aandacht te geven..
      In mijn bijna 20 jaar digitale fotografie nogal wat lenzen gebruikt gekocht én verkocht.
      Van en voor verschillende merken én van verschillende pluimage... (van cheapy hobbylensje tot een waar topproduct)
      En eigenlijk is het overal en bij iedereen hetzelfde...
      Bij een amateurfotograaf is elke lens in heel goede handen, zijn/haar apparatuur wordt met goede voorzichtigheid en liefde behandeld.
      Professionals gaan anders met hun materiaal om... Natuurlijk ook goed, maar toch anders.

Waarom alleen bij een winkel kopen? Vanwege de garantie en véél te dure prijs...?
      Na even mijn geschiedenis gecheckt te hebben, heb ik zo'n beetje 25 verschillenden lenzen gehad in mijn kleine 20 jaar...
      Ik heb nog NOOIT stukken gehad aan mijn lenzen...
      Behalve dan, dat mijn combo op statief een keer omgewaaid is... Lens en camera door importeur laten repareren...
      En één Tamron lens, daar heb ik de "zoomring" laten vervangen, na 5 jaar waren een paar cijfers daarvan afgesleten.
      Ik heb met twéé camerabody's een beroep moeten doen op garantie... van de 9 die ik in mijn bezit gehad heb, waarvan 1 nu nog...
      Wel ben ik voorstander om persoonlijk op te halen of dat de koper persoonlijk bij mij komt.
      Ik heb een paar keer een lens moeten verzenden (ook naar het buitenland).
      Na het verzenden van de lens en ontvangen door de koper van een dure toplens, heb ík hem opgebeld.
      Of de lens naar wens aangekomen was en of het was wat hij verwacht had. Mijn "klant" was zeer blij verrast met mijn telefoontje.
      Er zijn gewoon toch nog veel mensen die wel degelijk goed te vertrouwen zijn. En eerlijk zijn.

Goed je ogen de kost geven, een goede en goed geprijsde lens moet er ook goed uitzien en het moet "klikken" met je verkoper.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Kan hier Googletranslate nog eens een keertje overheen of is dit het resultaat ervan?
        Kwetsende reactie die nergens voor nodig is.
        Kijk even in de poster zijn signature: hij is Italiaan. Niks aan de hand dus. Mijn complimenten trouwens aan de poster, als native (?) Italiaan is zijn Nederlands heel goed. Er zijn genoeg mensen in dit land die de moeite niet doen om onze taal te leren...

Wat tweedehands betreft: ik koop ook graag via dit forum. Al meermaals een lens of toestel gekocht, zelfs één keer van een professional die zijn lens meermaals naar de winkel had terug gebracht totdat hij een mooi scherp exemplaar had. Maar ik heb ook al gekocht via 2dehands.be of marktplaats.nl. Als het even kan ga ik bij de koper langs. Als het materiaal er als nieuw uit ziet, dan ben ik al half "verkocht". Dan nog even zoveel mogelijk features en knopjes testen, en als dat allemaal goed is, dan is er volgens mij weinig kans dat je een slechte koop gedaan hebt.
        Know what you know, and don't know what you don't know.

Comment

2e hands van een fotozaak als KE of Cameranu durf ik wel zonder te bekijken, via andere kanalen wil ik toch eerst kunnen vasthouden, proberen. Goed kijken naar eventuele zichtbare schade, krassen e.d. kijken of er geen schimmel in groeit (komt vaker voor dan je denkt) en proberen, werkt de autofocus evt. lock AF MF, loopt alles soepel dat soort dingen

Comment

Working...
          X