Ik doe ongeveer alles met canon 5D mk IV en tamron 24-70 F/2.8 VC USD G2. Ik droom al lang van een 70-200mm en wellicht door de overgang naar systeemcamera's, lijken er nogal wat 70-200 f/2.8 IS II en III op de tweedehandsmarkt te komen. In de fotozaak in mijn buurt staat er een II van een professionele fotograaf voor 1100 euro met 6 maand garantie en op CameraOccasion.com staat de II aan 1285 en de III aan 1685 euro telkens met 12 maand garantie. Die in mijn buurt kan ik eens proberen, op mijn 5D zetten, vastnemen... Voor die op CameraOccasion moet ik naar Nederland daarvoor en dat gaat nu niet.
Zijn hier nog tweedehandsdeskundigen of ervaringsdeskundigen, die me misschien kunnen zeggen waarop ik moet letten. Ik bedoel vooral zaken die niet meteen voor de hand liggen en waar ik misschien niet aan denk.
Ik verkies de II boven de III, want blijkbaar is het verschil minimaal, of vergis ik me.
Heeft iemand ervaring met tweedehandse objectieven kopen die je niet in de hand gehad hebt, dus online?
Ik stel de vraag gewoon om wat weerwerk te krijgen. Alle opmerkingen welkom en bedankt bij voorbaat.
Zijn hier nog tweedehandsdeskundigen of ervaringsdeskundigen, die me misschien kunnen zeggen waarop ik moet letten. Ik bedoel vooral zaken die niet meteen voor de hand liggen en waar ik misschien niet aan denk.
Ik verkies de II boven de III, want blijkbaar is het verschil minimaal, of vergis ik me.
Heeft iemand ervaring met tweedehandse objectieven kopen die je niet in de hand gehad hebt, dus online?
Ik stel de vraag gewoon om wat weerwerk te krijgen. Alle opmerkingen welkom en bedankt bij voorbaat.
Comment