Heb hier vrij recent een Canon EF-S 60 mm 2.8 Macro USM lens gekocht die ik gebruik op mijn 7D
om wat te "experimenteren" met Macro fotografie. Zit hier 's avonds nogal wat te prutsen aan tafel met die
donkere dagen... mijn duifjes zitten al lang op stok als ik thuis kom...
Nu, voor de kleinere insecten komt de EF-S 60 mm wat tekort heb ik ondervonden (de eerste resultaten toch).
Wat ik me afvraag hoe de EF-100mm 2.8 Macro USM zou presteren (in vergelijking met die EF-S 60 dus op de 7D) ?
In welke zin kan die mogelijks een verbetering op leveren ?
"If any" uiteraard (de 7D is ondertussen een oud beestje waar ik geen wonderen van verwacht...).
Natuurlijk, een EF-100 zou bruikbaar blijven als ik op FF overstap, in die zin ok natuurlijk.
Heb alleen nu geen idee hoe de EF-100 zou presteren in vlgn et de EFS-60....
Of gaan de verschillen verwaarloosbaar zijn op de 7D ?
om wat te "experimenteren" met Macro fotografie. Zit hier 's avonds nogal wat te prutsen aan tafel met die
donkere dagen... mijn duifjes zitten al lang op stok als ik thuis kom...
Nu, voor de kleinere insecten komt de EF-S 60 mm wat tekort heb ik ondervonden (de eerste resultaten toch).
Wat ik me afvraag hoe de EF-100mm 2.8 Macro USM zou presteren (in vergelijking met die EF-S 60 dus op de 7D) ?
In welke zin kan die mogelijks een verbetering op leveren ?
"If any" uiteraard (de 7D is ondertussen een oud beestje waar ik geen wonderen van verwacht...).
Natuurlijk, een EF-100 zou bruikbaar blijven als ik op FF overstap, in die zin ok natuurlijk.
Heb alleen nu geen idee hoe de EF-100 zou presteren in vlgn et de EFS-60....
Of gaan de verschillen verwaarloosbaar zijn op de 7D ?
Comment