Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samyang 45 mm met FE vatting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Samyang 45 mm met FE vatting

    Even goed als de 85 1.8?? Dan moet ik die toch eens nader bekijken ;-)

    Comment


    • #17
      Re: Samyang 45 mm met FE vatting

      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
      De 50/1.8 heb ik nooit gebruikt, maar deze Samyang 45mm is wel minstens even goed indien al niet beter dan mijn Sony 85/1.8. Samyang mag rustig verder doen zo .
      Even goed als de 85 f/1.8? Totaal geen idee van. Maar in elk geval is ze niet
      beter dan de 50 f/1.8. Al lees je links en rechts ook weleens dat zo'n lenzen
      nauwelijks te beoordelen zijn omdat te veel afhangt van het exemplaar dat je
      in handen hebt.

      Comment


      • #18
        Re: Samyang 45 mm met FE vatting

        Ik heb er een heel goed idee van want heb ze hier beiden thuis. Over verschillen tussen exemplaren wordt nogal snel negatief gedaan wanneer het over third party merken gaat. Mijn ervaring van de laatste 30 jaar is dat dat voor een héél groot deel onterecht is.

        Gisteren kwam ik dit overzicht van tests van Marc Alhadeff nog tegen, wat ook mijn ervaring lijkt te bevestigen.
        Dat gaat dan enkel over scherpte natuurlijk. Qua AF is de Samyang ook supergoed, en dat lijkt dan voor de Sony 50/1.8 toch niet het geval te zijn als ik de reacties daarover lees.



        Dit is natuurlijk een test met een heel veeleisende A7RIV. In combinatie met een 24mp FF zullen veel meer lenzen het heel goed doen, en met mijn A7RIII zijn het er al wat minder, maar nog steeds meer dan met het A7RIV-monster.
        Last edited by K-2; 7 februari 2020, 14:40.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #19
          Re: Samyang 45 mm met FE vatting

          Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
          Ik heb er een heel goed idee van want heb ze hier beiden thuis....
          In combinatie met een 24mp FF zullen veel meer lenzen het heel goed doen
          Ik heb ze ook beiden in huis. Enfin de Sony 50mm f/1.8 en de 85mm f/1.8, maar ik
          kan niet oordelen want nog in het bezit van de A7 en A7 II. Voor alle duidelijkheid,
          ik bedoel daar niets negatiefs mee, maar blijkbaar is het naast het exemplaar dat je
          hebt ook nog eens belangrijk met welk toestel je de test doet. Iets om rekening mee
          te houden, zeker weten.

          Comment


          • #20
            Re: Samyang 45 mm met FE vatting

            Oorspronkelijk geplaatst door Lumixgx8 Bekijk bericht
            ik bedoel daar niets negatiefs mee
            Mijn excuses als het zo over kwam, maar ik had dat ook niet als negatief geïnterpreteerd .
            Ik wou enkel even aangeven, ook voor anderen die mogelijk in Samyang of andere goedkopere alternatieven geïnteresseerd zijn, dat er redelijk wat héél goede third party alternatieven bestaan. Ze Zijn natuurlijk nooit exact hetzelfde als de Sony's, elk met plussen en minnen gewoonlijk. Sommigen zullen Samyang in vergelijking nog licht van bouw vinden, maar voor mij, met liefst een compacte, lichte oplossing bij de hand, is dat net een voordeel. Ze zijn stevig genoeg gebouwd, maar gewoonlijk toch net iets kleiner en lichter dan de Sony's, en als daarnaast de beelkwaliteit en AF-prestaties zijn wat ik verwacht, dan is mijn keuze tegenwoordig snel gemaakt. Helft van de prijs van een Sony gewoonlijk (of minder) ...
            Dat geldt trouwens voor alle A-merken denk ik. De prijzen van die merken zijn allemaal heel stevig.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #21
              Re: Samyang 45 mm met FE vatting

              Om in dezelfde trend verder te gaan ...
              Ik heb al een tijdje de Viltrox 85mm f1.8 FE AF.
              Schitterende lens voor portret- en nachtfotografie
              En erg betaalbaar (al deden extra korting en black Friday ook nog een speciale inspanning)

              Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #22
                Re: Samyang 45 mm met FE vatting

                Bedankt Jaja.
                Is een onbekende voor mij. Ik ga die ook eens bekijken

                Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #23
                  Re: Samyang 45 mm met FE vatting

                  Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                  ...dat er redelijk wat héél goede third party alternatieven bestaan.
                  Helemaal mee eens, maar het is een euvel dat al langer bestaat. Vroeger heb
                  ik nog lange tijd een Sigma 17-70 f/4 op een Canon 300d+350d gehad. Toen
                  ging iedereen de Canon 16-55 2.8 kopen. Zeer goede lens, al was ze een pak
                  zwaarder en ik had er nooit dezelfde affiniteit mee.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Samyang 45 mm met FE vatting

                    half off topic, maar als je graag met een brandpunt tss 40 en 50mm er op uitrekt is behalve de samyang de voightlander 40mm f1.2 nokton een aanrader. Hij is niet goedkoop, belange niet zo licht. De af is traag, al hangt dit af van de hand die deze bedient want deze is mf. Zelf heb ik deze gekocht als een belevingslens om af en toe eens plezier aan te beleven. Ondertussen is het mijn alledaagse lens geworden.
                    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                    Comment

                    Working...
                    X