Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Field of view van een 35mm DX lens op een DX camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Filed of view van een 35mm DX lens op een DX camera

    Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
    Het is zonde van de verloren pixels, men koopt dan een betere camera .
    Ik val daar niet echt over ... De A7 is een brillant performer met al mijn vintage lenzen ... hun "kunnen" wordt er danig op de proef gesteld met deze body .. en de A6000 is verre van afgeschreven.

    Comment


    • #17
      Re: Filed of view van een 35mm DX lens op een DX camera

      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
      Ik heb nooit begrepen waarom men de specifieke croplenzen niet hun juiste specs meegeeft. Nu moet je telkens omrekenen. Terwijl een croplens toch voor altijd een croplens zal blijven.
      Euh, een 35mm lens is een 35mm lens en f/2.8 is f/2.8. Dat is enkel bepaald door hun optische eigenschappen, niet door de sensor van het toestel dat er achter staat.

      Comment


      • #18
        Re: Filed of view van een 35mm DX lens op een DX camera

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
        Euh, een 35mm lens is een 35mm lens en f/2.8 is f/2.8. Dat is enkel bepaald door hun optische eigenschappen, niet door de sensor van het toestel dat er achter staat.
        Waarom rekenen we dan toch telkenmale alles om? een 35 mm is een (+-) 50mm op een crop.

        Comment


        • #19
          Re: Filed of view van een 35mm DX lens op een DX camera

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
          Waarom rekenen we dan toch telkenmale alles om? een 35 mm is een (+-) 50mm op een crop.
          neen ... een 35 mm is een 35 mm ... enkel de BEELDHOEK verandert wegens de kleinere sensor op APS-C of MFT ... vandaar het equivalent!

          Comment


          • #20
            Re: Filed of view van een 35mm DX lens op een DX camera

            Hoi,
            Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
            Het is zonde van de verloren pixels, men koopt dan een betere camera .
            Ik gebruik veelvuldig mijn crop mode...
            Mede daarom, dat je een keuzemogelijkheid meer hebt, heb ik een "megapixel kanon" gekocht.
            Met mijn Nikon Z7 heb ik op FF 45,7 Mp, op crop mode een kleine 20 Mp... Da's ook nog meer dan voldoende.
            In de natuur kan ik met mijn 150-600 het doel lekker dichtbij halen, helemaal als ik ook nog gebruik maak van een 1,4x extender...
            In een stedelijke omgeving kan ik gebruik maken van een klein en licht APS-C lensje.
            Heerlijk, al die nieuwe, moderne technieken en mogelijkheden.

            Comment


            • #21
              Re: Filed of view van een 35mm DX lens op een DX camera

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              Waarom rekenen we dan toch telkenmale alles om? een 35 mm is een (+-) 50mm op een crop.
              Dat eerste weet ik ook niet en is nergens goed voor, bewijs al de zever erover. En neen , het blijft een 35mm, die glasoppervlakken hebben niet plots een andere vorm.

              Comment


              • #22
                Re: Filed of view van een 35mm DX lens op een DX camera

                Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                Hoi,

                Ik gebruik veelvuldig mijn crop mode...
                Mede daarom, dat je een keuzemogelijkheid meer hebt, heb ik een "megapixel kanon" gekocht.
                Met mijn Nikon Z7 heb ik op FF 45,7 Mp, op crop mode een kleine 20 Mp... Da's ook nog meer dan voldoende.
                In de natuur kan ik met mijn 150-600 het doel lekker dichtbij halen, helemaal als ik ook nog gebruik maak van een 1,4x extender...
                In een stedelijke omgeving kan ik gebruik maken van een klein en licht APS-C lensje.
                Heerlijk, al die nieuwe, moderne technieken en mogelijkheden.
                uw Nikon Z7 met een bv Sigma 300-800mm F/5.6 vind ik een veel beter combinatie om uw doel lekker dicht bij te halen. Geen pixels weggegooid en een mooie achtergrond

                Comment


                • #23
                  Re: Filed of view van een 35mm DX lens op een DX camera

                  Hoi,
                  Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
                  uw Nikon Z7 met een bv Sigma 300-800mm F/5.6 vind ik een veel beter combinatie om uw doel lekker dicht bij te halen. Geen pixels weggegooid en een mooie achtergrond
                  Met de aanschaf van díe combinatie, was mijn persoonlijke field of view zeer waarschijnlijk beduidend kleiner geworden...
                  Door wat straffe meppen van een "Tefalleke" van rechts... van mijn lief
                  Daarnaast is een dagje wandelen door de natuur met zo'n combi enkel toebehouden aan een sportschooljongen...
                  Voor mij zeer waarschijnlijk een eerste kennismaking met hernia.

                  Beter om wederom ontopic te gaan... Field of view van een 35mm lens op een DX camera.

                  Comment

                  Working...
                  X