Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Field of view van een 35mm DX lens op een DX camera
Re: Filed of view van een 35mm DX lens op een DX camera
Ik heb nooit begrepen waarom men de specifieke croplenzen niet hun juiste specs meegeeft. Nu moet je telkens omrekenen. Terwijl een croplens toch voor altijd een croplens zal blijven.
Ik heb nooit begrepen waarom men de specifieke croplenzen niet hun juiste specs meegeeft. Nu moet je telkens omrekenen. Terwijl een croplens toch voor altijd een croplens zal blijven.
Ik dacht dat het een "crop camera" was en geen "crop lens" ... schemerzone: een speciaal ontworpen lens voor APS-C zoals de Samyang 12 mm is dat dan een echte 12mm of een 18mm op bvb een Sony A6000? Moet nog eea vergelijkend testen nu, opeen A7 II ...
edit: de ganse zwik vintage lenzen die ik gebruik zijn allemaal FF op de A7 maar "crop" op de A6000 ...
Ik dacht dat het een "crop camera" was en geen "crop lens" ... schemerzone: een speciaal ontworpen lens voor APS-C zoals de Samyang 12 mm is dat dan een echte 12mm of een 18mm op bvb een Sony A6000? Moet nog eea vergelijkend testen nu, opeen A7 II ...
Nee, ik bedoel echt een croplens, gemaakt voor een crop camera. Echter ook bruikbaar op sommige fullframe camera's . In crop mode. Verwarrend?
Nee, ik bedoel echt een croplens, gemaakt voor een crop camera. Echter ook bruikbaar op sommige fullframe camera's . In crop mode. Verwarrend?
Ja, ik ken het fenomeen ondertussen ... al mijn A6000 lenzen schakelen de A7 naar "crop mode" ... maar dat blijft idd compleet verwarrend omdat er letterlijk staat beeldhoek verkleint en gebruikt maar 10Mpx ipv 24
Ja, ik ken het fenomeen ondertussen ... al mijn A6000 lenzen schakelen de A7 naar "crop mode" ... maar dat blijft idd compleet verwarrend omdat er letterlijk staat beeldhoek verkleint en gebruikt maar 10Mpx ipv 24
Het is zonde van de verloren pixels, men koopt dan een betere camera .
Comment