Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lenzen voor Sony E/FE

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe lenzen voor Sony E/FE

Toch wel een interessante periode voor de E-mount als je e.e.a. zo in een lijstje zet...

Sony FE 35/1.8 :
    The Sony 35mm f1.8 FE is a fast, small, and fantastic lens. It's about time that Sony released a lens like this and we're very excited for it.

https://www.dpreview.com/reviews/son...-f1-8-review/4 :

"All in all, considering its size, handling, and performance, the Sony FE 35mm F1.8 is arguably one of the best non-'professional' (read: F1.4 or F1.2) fast 35mm prime we've ever tested. That makes it a no-brainer for Sony a7-series and a9 photographers - despite its 'non-traditional' pricing."
    Er was al een 35/1.4 en een 35/2.8. Deze f/1.8 lijkt me vergelijkbaar met wat de vroeger de Minolta 28/2, 35/2 en 100/2 waren voor a-mount: niet de grote blikvangers zoals de f/1.4's, maar wel minder opvallende parels van lenzen die presteren zoals de toppers maar nog betaalbaar zijn (en compacter ook natuurlijk).

Sony FE 135/1.8 GM
    The Sony 135mm f1.8 G Master is the prime lens that many portrait photographers shooting with Sony mirrorless cameras have been waiting for

Ik heb ooit nog de a-mount variant gehad, CZ135/2. Héél leuk op FF, vooral vanwege de prachtige portretjes die dit soort lens kan produceren. Als ik de FE eens tegen een redelijke prijs tweedehands tegenkom, dan zal het heel hard gaan kriebelen denk ik.

Sony FE 200-600/5.6-6.3 G OSS

Deze is ook nog redelijk betaalbaar, rekening houdend met specs en prestaties.

Sony FE 600/4 GM OSS
    With the Sony 600mm f4 G Master OSS, photographers can enjoy the ability to photograph wildlife while using Sony's autofocus and resolution.

Enkel voor de die-hards denk ik als ik de prijs zo zie.

En dan zijn er nog wat third party merken die met e.e.a komen, bv. Tamron :
    And here it is the official Tamron teaser for the launch of FOUR new Sony FE lenses! It's pretty clear from the image that we should get a new zoom and three primes. The zoom looks to be something like a 70-200mm f/2.8 lens. I wonder how fast the primes will be... Still from what

Niet meer voor dit jaar, maar volgend jaar ga ik toch eens kijken of er misschien nog een lensje bij kan in de kast
    Last edited by K-2; 28 augustus 2019, 13:55.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Re: Nieuwe lenzen voor Sony FE

Lenzen genoeg voor FE mount, nu nog geld genoeg hebben.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Het leuke is dat er zowel heel dure als veel goedkopere stukjes glas te vinden zijn .

Samyang komt bv. met een nieuwe FE 18/2.8 AF als aanvulling van het al behoorlijke aanbod van relatief tot heel snelle primes :
      14mm f/2.8
      24mm f/2.8
      35mm f/2.8
      35mm f/1.4
      45mm f/1.8
      50mm f/1.4
      85mm f/1.4

Zelf heb ik de superhandige, kleine 35/2.8 al een tijdje. Resultaten zijn prima en het maakt van de A7Rii bijna een compactje (zonder grip dan natuurlijk). Past netjes in mijn jaszak.

Ik heb ook genoeg aan 24mm op FF, maar voor wie een snelle superbrede zoom wil: er is nu ook een alternatief met heel goede commentaren voor de 16-35/2.8 GM: Tamron 17-28/2.8 FE.
      Bereik is wat minder (voor mij zou "slechts" tot 28mm gewoon te kort zijn), maar de prijs zit dan ook véél lager (vergelijkbaar met 16-35/4 G, die dan mijn voorkeur heeft).
      Last edited by K-2; 28 augustus 2019, 08:49.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

En blijkt dat er nog twee mooie lenzen onderweg zijn voor aps-c, samen met een A6100 en A6600 :
        - 16-55/2.8 G
        - 70-350 G OSS

Sony has officially announced four new APS-C products! Here is all the info you need (post will be continually updated): Preorders: Sony A6600 at Amazon, BHphoto, Adorama, FocusCamera. In EU at Calumet DE, Park UK, WexUK. Sony A6100 at Amazon, BHphoto, Adorama, FocusCamera. In EU at Calumet DE, Park UK, WexUK. E 16-55mm F2.8 G

Die standaardzoom is een mooie aanvulling van het gamma, naast de bekende CZ16-70/4. Ik ga wel bij die laatste blijven. Lekker compact, en lichtsterkte/weinig DOF gebruik ik wel 35/1.8 of 85/1.8.
        Last edited by K-2; 28 augustus 2019, 18:51.

Comment

En blijkt dat er nog twee mooie lenzen onderweg zijn voor aps-c, samen met een A6100 en A6600 :
          - 16-55/2.8 G
          - 70-350 G OSS
          Tja, 1399€ voor die 16-55/2.8 terwijl de A-mount versie 499€ kost.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Re: Nieuwe lenzen voor Sony E/FE

Tja, zou ook niet logisch zijn als ze minder dan de 16-70/4 zou kosten en de lanceringsprijs blijft nooit voor eeuwig van toepassing. ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Comment

Stevig geprijsd glas - en alleen maar APS-C geschikt - voor de 16-55f2.8 tot daar aan toe - de 70-350 had beter gemogen. Nu we zullen zien wat ze er optisch van bakken - maar dat moet wijd open meteen perfect zijn of ze zijn 'duurder' dan de concullega's.

Comment

Die 70-350 vind ik het interessantste van de vier. Mooi bereik met een redelijk compacte lens: goede match voor mijn a6300 denk ik.

De eerste resultaten met een pre-productie-exemplaar lijken trouwens ook meer dan ok: https://www.thephoblographer.com/201...-sony-e-aps-c/

Comment

Zo'n nieuwe Tamron 70-180/2.8 FE ga ik mogelijk ook wel interessant vinden en zeker eens vergelijken met mijn FE 70-200/4.
                  Benieuwd naar beeldkwaliteit, bouwkwaliteit, AF-gedrag en prijs...

Comment

Nu ja, het zal nog wel een tijdje duren voor die Tamron tweedehands te koop komt, en nieuw koop ik zelden.
                    Als die 70-200/4G tegen een goede prijs tweedehands te koop opduikt, dan zou ik niet twijfelen als ik jou was. Toch wel een toplens.

Ik ga de Tamron er zeker een keer naast zetten uit nieuwsgierigheid, maar ik betwijfel sterk of de Sony er plaats voor zal moeten maken. Voor mij hoeft f/2.8 op FF dan ook niet echt... ;-)

Maar toch wel weer een leuk extra alternatief voor E-mount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja
                      Ben ook benieuwd naar die 70-180mm f2.8 ...
                      Ik stond op het punt een Sony 70-200mm f4.0 aan te schaffen, maar ik wacht nu nog even af.

Jaja
                      Mooie lens, en je bent me weer 's voor. We wachten nog eventjes tot die lens een paar maandjes op de markt is - en dan gaan we erachter...

Comment

Nee, ze worden idd niet dikwijls verkocht. Op dit moment eentje in Ede blijkbaar.

Comment

ebay.de en marktplaats.nl - daar zie ik er wekelijks passeren. Wel net onder of rond de 1k€.

Comment

70 200 f4 heb ik nieuw gekocht maar de lens is niet perfect. Op zich is ze wat aan de dure kant nieuw. Er zijn betere lenzen prijs kwaliteit, maar daarom niet goedkoper.

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
                            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                              Er zijn betere lenzen prijs kwaliteit, maar daarom niet goedkoper.
                              Prijs/kwaliteit heeft niks met absolute kwaliteit en prijs te maken. Een prul van een lens, die weinig kost, heeft waarschijnlijk een hoge P/K en peper dure goede lens waarschijnlijk een lage.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                              X