Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lenzen voor Sony E/FE

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe lenzen voor Sony E/FE

Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
    70 200 f4 heb ik nieuw gekocht maar de lens is niet perfect.
    Misschien niet perfect, maar ze zit er toch tegenaan :-). Bij de nieuwste lenzen, topper qua bouw- en beeldkwaliteit, relatief compact en superleuk in gebruik op een A7 (en kan zelfs perfect op een A6xxx), en inderdaad dus niet goedkoop. Goedkoop en hoog scorend op vrijwel elk vlak dat er verder toe doet gaan niet zo heel goed samen...
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Prijs/kwaliteit heeft niks met absolute kwaliteit en prijs te maken. Een prul van een lens, die weinig kost, heeft waarschijnlijk een hoge P/K en peper dure goede lens waarschijnlijk een lage.
      Idd. En dat soort lenzen zijn veel te vinden op tweedehandssites.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Klopt ivm p/k maar dat was niet de essentie. Grootste probleem is dat de 70 200 zijn prestaties richting de 200mm fel achteruit gaat. Voor een lens van die prijs vind ik dit bijzonder jammer. Ik ben dus wel benieuwd naar wat tamron uit brengt in dit segment.
        Voor mij is dit trouwens geen ramp omdat ik voor portret hoofdzakelijk mijn 40mm 1.2 of 85 1.4 mee sleur. Anderzijds wel tof moest ik verder als 170 kunnen zoomen voor een headshot

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Dan heb je waarschijnlijk eentje waar iets niet helemaal in orde mee is. Die van mij is volopen op 200mm even goed als op 70 of 150mm.
          Al eens naar laten kijken ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
            Dan heb je waarschijnlijk eentje waar iets niet helemaal in orde mee is. Die van mij is volopen op 200mm even goed als op 70 of 150mm.
            Al eens naar laten kijken ?
            Nee, niet laten nakijken. Maar in bepaalde reviews al wel iets van gelezen. Het is vooral in de laatste mm dat ik een verlies in de fijne details bemerk. Het is trouwens best bruikbaar. Het is vooral een item voor mensen die pixelpeepen als hobby[emoji16], zoals mezelf.

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Ik doe niet zoveel met reviews en pixels, mijn prints op A3 zijn meer dan in orde, zelfs na redelijk wat croppen. Zalige f/4-portretten, ook op 200mm :-).

Ik kijk ook meer naar tests zoals die van DxOMark ipv allerhande reviews.
              Deze 70-200/4G zit daar qua scherpte in dezelfde klasse als de 16-35/2.8GM, CZ35/2.8, 85/1.4GM, 35/1.4, 100-400GM, 50/2.8 macro, en zit een stuk boven de 24-70GM-score.
              Ze komt zelfs dicht tegen de 70-200/2.8GM aan op het vlak van scherpte (en doet het beter wat vignetting betreft).

Comment

De 70-200mm F4 is een zeer mooie lens voor zijn prijs. Niet perfect, maar ik heb nog nooit het geluk gehad van een perfecte zoomlens te kunnen gebruiken.
                Scherpte is geen probleem zelfs niet op F4, bokeh is volgens mij aangenaam alsook de kleuren en het contrast is ook goed.
                Enige kritiek die je zou kunnen geven is op de vervorming bij bepaalde brandpunten maar die zijn 100% corrigeerbaar. (Lensprofiel is trouwens beschikbaar in RAW-file)
                www.polartha.com

Comment

Nog 3 FE-lenzen, van Tamron :

Tamron already published some info about he four new FE lenses today. The lenses will be officially unveiled at 11pm New York time today (that's 5am tomorrow in Berlin). Probably the only small disappointment is that the zoom lens will be available sometimes in 2020 only :( PRESS TEXT: Tonight, Tamron Lenses USA is proud to announce

"The 20mm f/2.8 Di III 1:2 Macro OSD, 24mm f/2.8 Di III 1:2 Macro OSD, and the 35mm f/2.8 Di III 1:2 Macro will all be street priced at $349. Weather-sealed, fluorine coated, street, macro, and dynamic scaping powerhouses in small bodies..."

Comment

Ik heb hier sinds gisteren de 200-600. Wat een lens (overigens de reden waarom ik geen Z6/7 gekozen heb)!!!! Zo snel, zelfs bij weinig licht gaat die AF heel goed op de A7III. Het gebruik van die internal zoom is zalig. Moet uitteraard wel weer gaan werken aan mijn lange lens techniek.
                    Ik denk dat er geen ander merk dit aan deze prijs kan bieden.

Comment

Amai Rudy, je hebt er geen gras over laten groeien hé [emoji3].

Ik ga ervan uit dat de 500/8 alleen nog uit de kast gaat komen als het niet teveel mag wegen [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                        Amai Rudy, je hebt er geen gras over laten groeien hé [emoji3].

Ik ga ervan uit dat de 500/8 alleen nog uit de kast gaat komen als het niet teveel mag wegen [emoji6]

DIe 500 heeft al een nieuwe thuis gevonden. Maar blijf wel versteld staan van de beeldkwaliteit en snelheid (in afs) van dat lenske.

Comment

Een nieuwe Sigma 24-70/2.8 FE Art...

Preorders are yet NOT open: Sigma 24-70mm FE lens at BHphoto, Adorama. Sigma published the full 24-70mm f/2.8 FE product page (Click here). Sigma is aiming high with this lens as they say it has the "Best-in-class optical performance" Best-in-class optical performance The F2.8 Art zoom flagship zoom lens series is developed primarily to achieve

Lijkt kleiner dan de andere f/2.8-opties. Benieuwd hoe goed ze zal zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                            Ik heb hier sinds gisteren de 200-600. Wat een lens (overigens de reden waarom ik geen Z6/7 gekozen heb)!!!! Zo snel, zelfs bij weinig licht gaat die AF heel goed op de A7III. Het gebruik van die internal zoom is zalig. Moet uitteraard wel weer gaan werken aan mijn lange lens techniek.
                            Ik denk dat er geen ander merk dit aan deze prijs kan bieden.
                            200-600 en street photography: https://www.youtube.com/watch?time_c...ature=emb_logo

Comment

Voor wie dit uit het oog verloren was: Dyxum heeft het complete lensaanbod E-mount op de website: https://www.dyxum.com/lenses/results.asp

67 FF-lenzen met AF, 32 aps-c (dus zonder rekening te houden met manuele focus of met adapters en de bijna onbeperkte mogelijkheden om met andere vattingen te combineren.)
                              De FF-designs zijn max. 5 jaar oud, de aps-c modellen zijn ten vroegste van 2010.

Ook interessant om te zien dat er hoe langer hoe meer nieuwe modellen van 3rd parties gelanceerd worden.
                              Net de Samyang 45/1.8 besteld .

Comment

Een nieuwe Sony FE 20/1.8 G.
                                Deze komt op mijn lijstje :-)

Comment

Working...
                                X