Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Z 85mm.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon Z 85mm.

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Een concurrent is er ook al ondertussen : https://www.kamera-express.be/viltro...gaAmo1EALw_wcB
    Ziet er goed uit en zeker voor de prijs. Hier een review met verdict: https://www.cameralabs.com/viltrox-a...8-ii-review/4/

Comment

Re: Nikon Z 85mm + ook Z 24mm f/1.8S

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Heb gisteren mijn 85mm mogen ophalen Frank.
      Eerste shot met het nieuwe Nikon Z 85mm 1.8S objectief.

Exif Nikon Z6, 250iso, f1.8 (vol open dus) 1/250s.

Link naar het volle jpg bestand.

https://live.staticflickr.com/65535/...7ee5cfb2_o.jpg

Eventjes hier kijkje komen nemen... Foto geeft naar mijn mening al een hele goede indruk.
      Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        Ziet er goed uit en zeker voor de prijs. Hier een review met verdict: https://www.cameralabs.com/viltrox-a...8-ii-review/4/
        Vind je Frank? Zo fameus zijn die resultaten nu toch ook niet in vergelijking met de "echte" Nikon Z 85mm.
        Nikon's Z 85mm f1.8 S presteert in bijna elk aspect zeer goed, behalve de verre FX-hoeken op oneindig. Het gebrek aan kleurafwijkingen en paarse randen plus goede weerstand tegen overstraling, schittering en nevenbeelden is duidelijk superieur aan de Viltrox. De Z Nikkor is ook goed bestand tegen de elementen en biedt de handige multifunctionele scherpstelring die verschillende taken kan worden toegewezen. En hoewel de bokeh van de Nikon-lens maar iets beter is dan die van de Viltrox en de scherpstelsnelheid ook niet veel anders is, is de autofocusconsistentie van de Z Nikkor veel beter: in mijn test kwam hij elke keer binnen 5% van de optimale scherpstelling, terwijl elke 2e of 3e opname van de Viltrox was 10-15% korting. Al met al rechtvaardigen de betere algehele prestaties van de Nikon Z 85mm f1.8 S de hogere prijs ten opzichte van de Viltrox AF 85mm f1,8 II.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Vind je Frank? Zo fameus zijn die resultaten nu toch ook niet in vergelijking met de "echte" Nikon Z 85mm.
          Rustig Geert Ik heb dat ook allemaal wel gelezen en heb ook zonder enige twijfel voor de Z gekozen maar toch zal je zien dat deze Viltrox zijn weg naar verschillende consumenten zal vinden omwille van die lagere prijs

Comment

Re: Nikon Z 85mm (Vitrox)

In praktijk ziet het er al bij al nog vrij goed uit, vind ik, maar het is een investering voor de lange termijn, dus die extra euro's voor een Nikon worden draaglijker met de jaren :-) Wat mij echter een beetje verontrust, zijn de commentaren hier:

2 van de 49 zeggen dat hun exemplaar het na enige tijd begaf. Dat is misschien nog niet alarmerend, maar de meeste reviews worden snel na aankoop geschreven dus misschien is het een onderschatting.
            Anderzijds met 5 jaar garantie in bepaalde winkels ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              Rustig Geert Ik heb dat ook allemaal wel gelezen en heb ook zonder enige twijfel voor de Z gekozen maar toch zal je zien dat deze Viltrox zijn weg naar verschillende consumenten zal vinden omwille van die lagere prijs
              400€ tegenover 800€ is toch een zeer groot verschil, is de lens dan 50% slechter? Denk het niet.....voor de huis en tuin fotograaf zal de prijs zeker doorwegen...
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Re: Nikon Z 85mm + ook Z 24mm f/1.8S

Oorspronkelijk geplaatst door Joris Elvenboom Bekijk bericht
                En? Tevreden van?
                Ik denk er ook over na, maar om het mij gemakkelijk te maken: het is op de meeste plaatsen uitverkocht en ik weet niet of de voorraden deze week nog worden aangevuld.
                Ondertussen staat deze van mij hier terug in de verkoop, wegens aankoop Nikkor Z 105mm f2.8 MC.

Comment

Working...
                X