Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotografie van roofvogels en honden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Fotografie van roofvogels en honden

    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Zonder de axif gegevens weten we nog steeds niks, de exif laat zien welke sluitertijd, iso, diafragma enz er gebruikt is

    Volgens hetgeen ik hier zie lijkt me dit te wijten aan een te trage sluitertijd en is dus bewegingsonscherpte.
    Ik vind het trouwens eigenaardig dat er totaal niks scherp is in de opnames, zelfs geen stukje gras.

    Je schreef bovenaan dat je de opnames gemaakt hebt op de stand Tv met een ingestelde sluitertijd van 1/1000
    Nu moet je uiteraard wel weten dat die 1/1000 niet persé wordt vastgehouden
    In de Tv stand gaat de camera eerst gaan compenseren bij het diafragma, en dit zo wijdt mogelijk trekken indien nodig.
    Met jouw lens is dat al één van de problemen want het is geen lichtsterke lens.
    Indien de camera de ingestelde 1/1000 niet kan halen door het diafragma te openen dan gaat deze de iso opvoeren.
    Als uiteraard je iso veel te hoog wordt opgevoerd gaat ook daar de kwaliteit van de opname onder lijden.
    Als ook die iso niet hoog genoeg kan gaan dan compenseert de camera toch de sluitertijd ondanks wat je ingesteld hebt.
    Dus in het slechtste geval zou het kunnen dat je bij deze opnames niet eens de 1/1000 gehaald hebt.

    Ik raad je aan voor dit soort opnames uit te kijken naar een lichtsterke lens, bvb 70-200 f4 en zelfs nog beter is een 70-200 f2,8 (beiden met of zonder IS)
    Je huidige toestel lijkt me snel genoeg om dit aan te kunnen.

    Qua AF instellingen op je camera stel je deze best in op AI Servo, met de sluiter ingesteld op burst mode
    Op die manier zal je opnames kunnen blijven maken terwijl de AF je onderwerp volgt
    Back button AF is eventueel een mogelijkheid, al gaat dat niks veranderen aan de mogelijkheden van het focussen
    Het is gewoon een andere manier van werken

    Hopelijk ben je er iets mee met deze uitleg

    grts
    Sieg
    Wij hebben een Canon 70 D en een Canon lens de 18_200 mm heb toch redelijk wat foto's gemaakt met die lens van mijn honden in actie. Moet wel zeggen dat wij rekening houden met het weer bij donker weer of in een bos is het inderdaad veel moeilijker dan ben je beter af met een licht sterkere lens. Nu hebben we de EFS 70_300 versie twee wij zijn tevreden over deze lens. Moet wel zeggen dat wij alleen buiten actie foto's maken.

    Comment

    Working...
    X