Voor elke soort fotografie/onderwerp is er wel een objectief beschikbaar om de klus te klaren.
Soms twijfelen we nog in de keuze welke Primes of Zoomobjectieven dat we willen aanschaffen.
Dikwijls speelt omvang en gewicht een grote rol in onze keuze, maar ook de prijs is vaak doorslaggevend.
Het belangrijkste is natuurlijk het gewenste brandpuntsafstand(en) voor het soort werk dat je wil aanvangen.
Het spreekt voor zich dat je met een portret objectief van 100mm geen interieur fotografie doet en met een 24mm geen portret fotografie, ondanks dat het wel mogelijk is portretten te maken met deze laatste.
Maar wat als je maar één PRIME mocht/kan kiezen door welke omstandigheden dan ook ?
Welke PRIME zou je dan kiezen ? (FF fov eq.)
Een 20 mm ? 24 mm ? Tilt en shift ? Of toch maar die 50 mm standaard lens ?
Wordt het een snelle 1.4 prime of volstaat een 2.8.
Ik hoor het graag van jullie,
Omdat een objectief kopen ook persoonlijk is, hoor ik graag de reden waarom.
Alvast bedankt voor de antwoorden
Soms twijfelen we nog in de keuze welke Primes of Zoomobjectieven dat we willen aanschaffen.
Dikwijls speelt omvang en gewicht een grote rol in onze keuze, maar ook de prijs is vaak doorslaggevend.
Het belangrijkste is natuurlijk het gewenste brandpuntsafstand(en) voor het soort werk dat je wil aanvangen.
Het spreekt voor zich dat je met een portret objectief van 100mm geen interieur fotografie doet en met een 24mm geen portret fotografie, ondanks dat het wel mogelijk is portretten te maken met deze laatste.
Maar wat als je maar één PRIME mocht/kan kiezen door welke omstandigheden dan ook ?
Welke PRIME zou je dan kiezen ? (FF fov eq.)
Een 20 mm ? 24 mm ? Tilt en shift ? Of toch maar die 50 mm standaard lens ?
Wordt het een snelle 1.4 prime of volstaat een 2.8.
Ik hoor het graag van jullie,
Omdat een objectief kopen ook persoonlijk is, hoor ik graag de reden waarom.
Alvast bedankt voor de antwoorden
Comment