Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Als ik maar één PRIME mag kopen dan wordt het de ... ?
Re: Als ik maar één PRIME mag kopen dan wordt het de ... ?
Oorspronkelijk geplaatst door thierry ysebaertBekijk bericht
Eigenlijk een stomme vraag want .................dat hangt gewoon af v je onderwerp(keuze)
Groet Thierry
Inderdaad, enkel een vraag voor wie fanatiek in 1 genre zit denk ik.
Maar... als ik maar 1 prime lens mag kopen, dan koop ik één die ik nog niet heb ;-)
Tja, dan waarschijnlijk een 24mm of 35mm, maar ik heb het gevoel dat het een keuze met een groot compromisgehalte is. Op reis fotografeer ik veel gebouwen en interieurs van kerken, dus breed genoeg is geen overbodige luxe. Ik doe ook wel wat modelfotografie (dus dan is die 24mm al niet meer ok qua vervormingen, die 35mm kan nog net) en dansvoorstellingen (normaal 70-200mm, dus ik vermoed beide niet zo inzetbaar, of ik zou me echt moeten anders positioneren en misschien enkel overzichtsbeelden trekken). Om maar te zeggen, met 1 prime lens kom ik (helaas) niet toe.
Tja, dan waarschijnlijk een 24mm of 35mm, maar ik heb het gevoel dat het een keuze met een groot compromisgehalte is. Op reis fotografeer ik veel gebouwen en interieurs van kerken, dus breed genoeg is geen overbodige luxe. Ik doe ook wel wat modelfotografie (dus dan is die 24mm al niet meer ok qua vervormingen, die 35mm kan nog net) en dansvoorstellingen (normaal 70-200mm, dus ik vermoed beide niet zo inzetbaar, of ik zou me echt moeten anders positioneren en misschien enkel overzichtsbeelden trekken). Om maar te zeggen, met 1 prime lens kom ik (helaas) niet toe.
Niet de 28mm 1.4?
Waar een wil is, is een weg
---------------------------------
Re: Als ik maar één PRIME mag kopen dan wordt het de ... ?
Als je toch maar 1 prime mee zou nemen is de Sony RX1 m2 zo gek nog niet.
Op de A7Riii ben ik qua prime toch wel gehecht aan de Voigtlander 1.2 35mm II, ik heb daar wel een adapter op waarmee je ook nog wat dichterbij kunt scherpstellen.
Het is ook logisch dat je bij dit soort vragen altijd rond de 28-35mm uit komt, in dit bereik kun je meestal aardig uit de voeten. 85mm is ook mooi, alleen... achteruitlopen kan vaak niet, vooruit wel
Comment