Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Als ik maar één PRIME mag kopen dan wordt het de ... ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Als ik maar één PRIME mag kopen dan wordt het de ... ?

    300mm f/2.8 II, naar het schijnt een heel scherpe lens maar helaas niet goedkoop ...

    Comment


    • #47
      Re: Als ik maar één PRIME mag kopen dan wordt het de ... ?

      Oorspronkelijk geplaatst door paranoia Bekijk bericht
      300mm f/2.8 II, naar het schijnt een heel scherpe lens maar helaas niet goedkoop ...
      En als enige lens vrij gelimiteerd qua mogelijkheden...

      Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #48
        Re: Als ik maar één PRIME mag kopen dan wordt het de ... ?

        Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
        En als enige lens vrij gelimiteerd qua mogelijkheden...

        Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
        de titel is 'als ik maar één PRIME mag kopen, niet 'als ik maar één LENS mag kopen'

        Comment


        • #49
          Re: Als ik maar één PRIME mag kopen dan wordt het de ... ?

          Ik lees gewoonlijk meer dan de titel ;-)

          Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
          Maar wat als je maar één PRIME mocht/kan kiezen door welke omstandigheden dan ook ?
          Welke PRIME zou je dan kiezen ? (FF fov eq.)
          Een 20 mm ? 24 mm ? Tilt en shift ? Of toch maar die 50 mm standaard lens ?
          Wordt het een snelle 1.4 prime of volstaat een 2.8.
          Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #50
            Re: Als ik maar één PRIME mag kopen dan wordt het de ... ?

            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
            Ik lees gewoonlijk meer dan de titel ;-)



            Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
            ook hier lees ik enkel PRIME en nergens dat het over één enkele lens gaat, ma soit, ik zal hier niet verder op reageren

            Comment


            • #51
              Re: Als ik maar één PRIME mag kopen dan wordt het de ... ?

              Nee, had ik anders moeten verwoorden misschien... maar zelfs als enige prime is zo'n tele minder breed bruikbaar hé. Enkel met de prime op stop kan dan wel, met die beperking van bruikbaarheid.
              Last edited by K-2; 2 januari 2019, 22:21.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #52
                Re: Als ik maar één PRIME mag kopen dan wordt het de ... ?

                Nikon VR 600mm f/4G
                Deze superlens heb ik al, maar zou ik behouden als ik mijn enige andere prime (Nikon VR 105mm macro) weg zou moeten doen.
                En waarom? Hij haalt de vogeltjes en ander gespuis zo lekker dichtbij :-)
                Groet
                Rinus

                Comment


                • #53
                  Re: Als ik maar één PRIME mag kopen dan wordt het de ... ?

                  Heb de Sigma 135mm 1.8 art overgekocht hier op BD. Ik popel van ongeduld om de bokeh master uit te testen!
                  https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                  Comment


                  • #54
                    Re: Als ik maar één PRIME mag kopen dan wordt het de ... ?

                    Ik vind het fotograferen met m'n Sony Zeiss 50mm f1.4 op FF echt de max, heerlijke lens voor vele omstandigheden!!!

                    Comment


                    • #55
                      Re: Als ik maar één PRIME mag kopen dan wordt het de ... ?

                      Ik zou met een 35mm1.4 zeer veel van mijn behoeftes kunnen dekken
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment


                      • #56
                        Re: Als ik maar één PRIME mag kopen dan wordt het de ... ?

                        Met mijn Carl Zeiss 85mm 1.4 heb ik al een aantal zeer fraaie plaatjes kunnen maken. Eerst op een cropcamera (Sony A77), nu op een full frame (Sony A7III) wat toch een iets ander perspectief geeft. Nu ik ook een Sigma Art 35 1.4 in mijn bezit heb ben ik daar de mogelijkheden van aan het ontdekken en die is toch meer allround. Ook een markant verschil is dat die laatste een zéér stille motor heeft. De Zeiss is nogal luidruchtig, maar die is ook wel een flink stuk ouder (in 2012 tweedehands gekocht). Als ik écht moet kiezen is de Zeiss op dit moment mijn favoriet, maar is de 35 1.4 een zeer welgekomen compagnon. Voorlopig heb ik geen zooms (tenzij een cropzoom, maar op een FF is dat niet zo praktisch) en wil ik wennen aan de beperking van enkel met primes op stap te zijn.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Als ik maar één PRIME mag kopen dan wordt het de ... ?

                          De Sigma 50mm 1.4 ART. Ik heb naar mijn twee uitstekende F4-objectieven (waar ik meer dan prima mee uit de voeten kan) een goed low-light-objectief nodig. Toen ik nog op Crop fotografeerde gebruikte ik mijn oude 30mm Sigma echt superveel. Vandaar dat er binnenkort de Sigma 50mm bij komt. Lees daar hele goede verhalen over. Volgende week ga ik hem uitproberen bij de Kamera-Express. Erg benieuwd.
                          Canon 6D Mark I | Canon EF 70-200mm IS f/4 L | Canon 24-70mm f/4 L

                          Comment

                          Working...
                          X