Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Als ik maar één PRIME mag kopen dan wordt het de ... ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Als ik maar één PRIME mag kopen dan wordt het de ... ?

    Oorspronkelijk geplaatst door OpaJM Bekijk bericht
    Eentje met EF-vatting van 85mm met de beeldkwaliteit van de ef 70-200mm 2.8 IS II.
    85mm F1.4L?
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #32
      Re: Als ik maar één PRIME mag kopen dan wordt het de ... ?

      Naar FF maatstaven een 35 mm.
      Voor mij is dit brandpunt het meest inzetbaar.
      Als je het met 1 lens moet doen, dan wordt het deze.
      Straatfotograaf in Antwerpen

      Comment


      • #33
        Re: Als ik maar één PRIME mag kopen dan wordt het de ... ?

        Zonder twijfel mijn Fuji 23mm f/1.4 (of dus 35mm FF equivalent).
        Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
        Fujifilm X100V - Sony RX100M3

        Comment


        • #34
          Re: Als ik maar één PRIME mag kopen dan wordt het de ... ?

          Eigenlijk een stomme vraag want .................dat hangt gewoon af v je onderwerp(keuze)
          Groet Thierry

          Comment


          • #35
            Re: Als ik maar één PRIME mag kopen dan wordt het de ... ?

            Oorspronkelijk geplaatst door thierry ysebaert Bekijk bericht
            Eigenlijk een stomme vraag want .................dat hangt gewoon af v je onderwerp(keuze)
            Groet Thierry
            Inderdaad, enkel een vraag voor wie fanatiek in 1 genre zit denk ik.
            Maar... als ik maar 1 prime lens mag kopen, dan koop ik één die ik nog niet heb ;-)

            Comment


            • #36
              Re: Als ik maar één PRIME mag kopen dan wordt het de ... ?

              80 % van mijn werk bestaat uit modellen en huwelijken. Dus mijn keuze gaat uit naar de sigma art 85 mm 1,4 en dat op de 850 van nikon
              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

              Comment


              • #37
                Re: Als ik maar één PRIME mag kopen dan wordt het de ... ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                als ik maar 1 prime lens mag kopen, dan koop ik één die ik nog niet heb ;-)
                En als je maar één mag houden ? :-)


                Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #38
                  Re: Als ik maar één PRIME mag kopen dan wordt het de ... ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                  En als je maar één mag houden ? :-)


                  Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
                  Tja, dan waarschijnlijk een 24mm of 35mm, maar ik heb het gevoel dat het een keuze met een groot compromisgehalte is. Op reis fotografeer ik veel gebouwen en interieurs van kerken, dus breed genoeg is geen overbodige luxe. Ik doe ook wel wat modelfotografie (dus dan is die 24mm al niet meer ok qua vervormingen, die 35mm kan nog net) en dansvoorstellingen (normaal 70-200mm, dus ik vermoed beide niet zo inzetbaar, of ik zou me echt moeten anders positioneren en misschien enkel overzichtsbeelden trekken). Om maar te zeggen, met 1 prime lens kom ik (helaas) niet toe.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Als ik maar één PRIME mag kopen dan wordt het de ... ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                    Tja, dan waarschijnlijk een 24mm of 35mm, maar ik heb het gevoel dat het een keuze met een groot compromisgehalte is. Op reis fotografeer ik veel gebouwen en interieurs van kerken, dus breed genoeg is geen overbodige luxe. Ik doe ook wel wat modelfotografie (dus dan is die 24mm al niet meer ok qua vervormingen, die 35mm kan nog net) en dansvoorstellingen (normaal 70-200mm, dus ik vermoed beide niet zo inzetbaar, of ik zou me echt moeten anders positioneren en misschien enkel overzichtsbeelden trekken). Om maar te zeggen, met 1 prime lens kom ik (helaas) niet toe.
                    Niet de 28mm 1.4?
                    Waar een wil is, is een weg
                    ---------------------------------

                    Comment


                    • #40
                      Re: Als ik maar één PRIME mag kopen dan wordt het de ... ?

                      Slechts 1 prime?
                      Fuji x100f lijkt me wel wat.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Als ik maar één PRIME mag kopen dan wordt het de ... ?

                        Als je toch maar 1 prime mee zou nemen is de Sony RX1 m2 zo gek nog niet.
                        Op de A7Riii ben ik qua prime toch wel gehecht aan de Voigtlander 1.2 35mm II, ik heb daar wel een adapter op waarmee je ook nog wat dichterbij kunt scherpstellen.
                        Het is ook logisch dat je bij dit soort vragen altijd rond de 28-35mm uit komt, in dit bereik kun je meestal aardig uit de voeten. 85mm is ook mooi, alleen... achteruitlopen kan vaak niet, vooruit wel
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment


                        • #42
                          Re: Als ik maar één PRIME mag kopen dan wordt het de ... ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                          Niet de 28mm 1.4?
                          Ik zou eens moeten de 24-70 op 28mm zetten en zien wat t geeft


                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                          Comment


                          • #43
                            Re: Als ik maar één PRIME mag kopen dan wordt het de ... ?

                            Als ik maar een prime mocht meenemen zou het een 40mm op fullframe zijn
                            Veelzijdiger dan dit brandpunt is er voor mij niet
                            Sony A7 mkIII
                            Is all I need :-)

                            Comment


                            • #44
                              Re: Als ik maar één PRIME mag kopen dan wordt het de ... ?

                              Voor mijn Nikon D300s heb ik dan de 50 mm 1.8D. Mijn Samyang 85mm 1.4 is dan toch net even te lang, om alles er mee te kunnen doen.
                              Groets, Gerhard
                              Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

                              Comment


                              • #45
                                Re: Als ik maar één PRIME mag kopen dan wordt het de ... ?

                                Gezien ik al een 135mm f2.8 heb, waarschijnlijk dan een 24mm f1.4.

                                Comment

                                Working...
                                X