Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een zwaar dilemma.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Een zwaar dilemma.

    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Waar gaat dit over? Volgens je onderschrift heb je alleen Fujispul....
    Naast mijn "Fujispul", zoals jij het uitdrukt, heb ik dus Canon EOS Digitaal, Canon FD, Yashica en zelfs twee Olympus toestellen.
    Laatste drie wel allemaal analoog. En ik heb eigenlijk nog meer analoog "spul" zoals een Jupiter 11, een Helios 44 met 13 lamellen en een Zenith B met een Industar - 50 - 2.
    De lijst met FD lenzen, sorry objectieven, is te lang om hier op te sommen, maar weet dat ik alle zes de A serie toestellen van Canon heb en dat die werken zoals het hoort.
    Mijn handtekening zegt bijlange na niet alles omdat BD die mogelijkheid niet bied.


    En het gaat hem erover of ik mijn EF 17-40mm f/4 USM zou houden of zou vervangen door een Sigma 12-24mm F/4.5-5.6 EX DG.
    Inmiddels ben ik er uit door goede raadgevingen.
    Ondanks de goede beoordelingen van de Sigma behoud ik mijn 17-40.
    Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #47
      Re: Een zwaar dilemma.

      17-40 is een hele goede lens vind ik, ik heb deze met veel plezier vele jaren gebruikt
      Het enige waar ik me wat aan stoorde was de onscherpte naar de hoeken toe.
      Daarom ook dat ik die lens vorig jaar vervangen heb door de 16-35 f4, die is scherper, ook naar de hoeken toe en heeft ook minder vervorming en qua prijs valt deze ook goed mee

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #48
        Re: Een zwaar dilemma.

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        17-40 is een hele goede lens vind ik, ik heb deze met veel plezier vele jaren gebruikt
        Het enige waar ik me wat aan stoorde was de onscherpte naar de hoeken toe.
        Daarom ook dat ik die lens vorig jaar vervangen heb door de 16-35 f4, die is scherper, ook naar de hoeken toe en heeft ook minder vervorming en qua prijs valt deze ook goed mee

        grts
        Sieg
        Als de 16-35 f4.0 beter is dan de 17-40 zou dat inderdaad geen slecht idee zijn voor TS.
        Een beter objectief en iets minder overlap en bovendien ook nog een milimetertje meer groothoek
        wat het soms kan maken aan de groothoek kant.��

        Comment

        Working...
        X