Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een zwaar dilemma.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Een zwaar dilemma.

    Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
    Dank je K-2 !Afgezien van een 70-200 f2.8 IS Wil ook absoluut geen gelijk hebben, ga al jarenlang met mijn studenten fotografie in dialoog, probeer te helpen op basis van mijn ervaring en of foute aankopen.



    In ieder geval Laatste keer dat ik zal reageren op de vraag van mensen om te helpen beslissen, als hun besluit toch al vast staat !?

    Beslis voor jezelf beste mensen !
    Ha, een schoolmeester, zegt veel......

    Verkoop de 24-70 !
    Lukathi;4653134]Veruit het meest veelzijdige bereik ?
    Dan zou ik voor jou zeggen " verkoop alles en hou je 24-70 !
    Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
    "Paar stappen verhaal " heeft niets te maken met "Overlap tussen breedhoek en standaardzoom"
    Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
    Geen idee waarom ik nog reageer. , maar als iemand een vraag stelt dan lees IK ze zorgvuldig

    Beste K-2
    Red Falcon somt een aantal objectieven op, waaronder de 24-70, én hij stelt de vraag of de 17-40 de 24--70 overlapt, ÍK kom niet zomaar op de proppen met de 24-70 en lees zorgvuldig wat er staat ! Dus kom dan aub niet met zo een simplistische reply naar mij toe !?

    Heb jaren gewerkt met een 300 2.8 en een 35 1.4 Argumenteren vind ik prima, moet kunnen, ... maar niet op deze manier
    Geen idee waarom ik nog reageer. , maar als iemand een vraag stelt dan lees IK ze zorgvuldig

    Alsof ik niet weet hoe gemakzuchtig overlappende zoomlenzen wel zijn !? Alsof ik niet weet dat je niet altijd kan zoomen met je voeten ?
    Alsof ik niet weet dat dat je beeld inhoudelijk verandert met een andere brandpuntafstand...
    Heb jaren gewerkt met een 300 2.8 en een 35 1.4 en dat zoomen met mijn voeten, heeft mijn beelden geen schade berokkent!!
    Lukathi;4653408]Geen idee waarom ik nog reageer. , maar als iemand een vraag stelt dan lees IK ze zorgvuldig.
    Red Falcon somt een aantal objectieven op, waaronder de 24-70, én hij stelt de vraag of de 17-40 de 24--70 overlapt.
    Euhhhh dacht je dat Luc dat soms niet weet Lukathi?

    Alsof ik niet weet hoe gemakzuchtig overlappende zoomlenzen wel zijn !? Alsof ik niet weet dat je niet altijd kan zoomen met je voeten ? Alsof ik niet weet dat dat je beeld inhoudelijk verandert met een andere brandpuntafstand...

    Zal ik dan maar zeggen, koop maar al het glas van 8- 1200mm want anders moet je n poot verzetten !
    Demeyereg,
    Maar zo te zien aan jullie portfolio(welke ?) snappen JULLIE er veel van !

    Kan ook gewoon opmerken dat je niet moet vragen aan anderen om te beslissen over je aankopen, misschien !?

    Heb geen gelijkgestemde zielen nodig hier.
    Nu snap IK geen barst meer van je wisselvallige uitleg Lukathi, en wat betreft mijn portfolio,
    die is er wel degelijk, ook in tijdschriften, maar enkel bestemd voor vrienden.
    Last edited by Guest42; 4 juli 2018, 10:50.

    Comment


    • #32
      Re: Een zwaar dilemma.

      Social media hebben veel voordelen, maar ook nadelen. Een ervan is dat je elkaars houding en bedoeling veel moeilijker kan inschatten aangezien alles via het toetsenbord gaat. Levert regelmatig misverstanden op, zoals ook hier weer aangetoond is... Hetzelfde heb ik ook altijd al gezien in bedrijfscontext met emails die tot misverstanden leiden, met overloze discussies en email chains tot gevolg. Mensen vergeten wel eens dat ze ook morgen nog met elkaar samen moeten werken.

      Ik weet niet van waar je bent, maar een terrasje in het Waasland of Antwerpen is bij dit weer altijd mooi meegenomen :-)
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #33
        Re: Een zwaar dilemma.

        Wat is:
        - email chains? (een email aan een ketting?)
        - een snelle lens? (een lens die aan 200km/h rijd?)
        Dit is een Nederlandstalige site!


        Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

        Comment


        • #34
          Re: Een zwaar dilemma.

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          MarkIII
          dus "rode valk", "3de generatie", of zo ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          een email aan een ketting?
          Neen, "email" moet je dan vertalen...: dus een "electronische postketting" of zo
          Veel succes met de verdere oefening in taalzuiverheid.
          Last edited by K-2; 4 juli 2018, 10:54.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #35
            Re: Een zwaar dilemma.

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Ha, een schoolmeester, zegt veel......


            Aouch!, de man spelen ipv de bal !? ( gelukkig hecht ik meer belang aan de feedback van mijn studenten dan die van jou )












            Euhhhh dacht je dat Luc dat soms niet weet Lukathi? Waarom vraagt ie het dan ?



            Nu snap IK geen barst meer van je wisselvallige uitleg Lukathi, en wat betreft mijn portfolio,
            die is er wel degelijk, ook in tijdschriften, maar enkel bestemd voor vrienden.
            Trek je niks aan van een schoolmeester, Rode valk had blijkbaar al Een tijdje (?) besloten wat hij gaat houden !?

            Dus eigenlijk onnodige post en ditto reacties !

            En blij voor jou dat je in tijdschriften staat !

            Jouw portfolio is enkel bestemd voor vrienden, die van mij mag door iedereen gezien worden !

            Groetjes
            Schoolmeester Luc
            Groetjes

            Lukathi

            Comment


            • #36
              Re: Een zwaar dilemma.

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Wat is:
              - email chains? (een email aan een ketting?)
              - een snelle lens? (een lens die aan 200km/h rijd?)
              Dit is een Nederlandstalige site!
              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Wat is:
              - email chains? (een email aan een ketting?)
              - een snelle lens? (een lens die aan 200km/h rijd?)
              Dit is een Nederlandstalige site!
              Rode Valk,

              Snelle lens ? Men spreekt reeds van een snel objectief * vanaf 140km/hr !

              * lens is een verkeerde benaming, een objectief bestaat uit meerdere lensen !(jawel weeral een gratis les in een omgekeerde wereld !

              Trouwens " snelle lens " is perfect nederlands hoor !
              Oh het forum Belgisch digitaal is nederlandstalig !?

              -site ?




              Sorry Rode Valk en co, bied mijn verontschulgigingen aan voor al het (idioot) ageren en reageren alhier !
              Groetjes

              Lukathi

              Comment


              • #37
                Re: Een zwaar dilemma.

                Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
                Snelle lens ? Men spreekt reeds van een snel objectief * vanaf 140km/hr !
                Die mag je dan alleen in Duitsland gebruiken zeker?
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #38
                  Re: Een zwaar dilemma.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Die mag je dan alleen in Duitsland gebruiken zeker?
                  Ja, ofwel met een zwaailicht er bovenop
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #39
                    Re: Een zwaar dilemma.

                    Dan krijg je een probleem met je WB.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Een zwaar dilemma.

                      Yap, én er moet een ster op staan !
                      Groetjes

                      Lukathi

                      Comment


                      • #41
                        Re: Een zwaar dilemma.

                        Luc, "een snelle lens" is een lichtsterk objectief. (Hoe ze ertoe gekomen zijn dat zo te noemen mag Joost weten, maar dit is een aangenomen omschrijving.)
                        Dat klakkeloos overnemen van Amerikaanse termen klopt dus niet altijd.
                        Noem me gerust Rode Valk of Roter Falke of ook nog Faucon Rouge maakt mij geen zier uit.
                        En trouwens, ik had echt nog niet beslist wat ik zou doen voor ik mijn vraag stelde, de 17-40 houden of de 12-24 kopen.
                        Moest ik er het geld voor over hebben dan was het geen probleem en kocht ik de EF 11-24.


                        Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

                        Comment


                        • #42
                          Re: Een zwaar dilemma.

                          Hey Luc,

                          Anders neem ik die 24-70 wel over hoor

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #43
                            Re: Een zwaar dilemma.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Hey Luc,

                            Anders neem ik die 24-70 wel over hoor

                            grts
                            Sieg
                            Hoeveel geef je er voor?
                            Nee Sieg, dat is er eentje die blijft.


                            Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

                            Comment


                            • #44
                              Re: Een zwaar dilemma.

                              Waar gaat dit over? Volgens je onderschrift heb je alleen Fujispul....
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment


                              • #45
                                Re: Een zwaar dilemma.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                                Luc, "een snelle lens" is een lichtsterk objectief. (Hoe ze ertoe gekomen zijn dat zo te noemen mag Joost weten, maar dit is een aangenomen omschrijving.)
                                Dat klakkeloos overnemen van Amerikaanse termen klopt dus niet altijd.
                                Noem me gerust Rode Valk of Roter Falke of ook nog Faucon Rouge maakt mij geen zier uit.
                                En trouwens, ik had echt nog niet beslist wat ik zou doen voor ik mijn vraag stelde, de 17-40 houden of de 12-24 kopen.
                                Moest ik er het geld voor over hebben dan was het geen probleem en kocht ik de EF 11-24.

                                Laat deze wel kloppen, "snel" .....omdat je er snelle(re) sluitertijden mee kan behalen !
                                Luc
                                Groetjes

                                Lukathi

                                Comment

                                Working...
                                X