Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 135mm f2.0

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 135mm f2.0

    Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
    Het is algemeen geweten dat de 135 f/2 één van de scherpste zoniet hét scherpste objectief is van Canon.
    Naar het schijnt zou de 300mm f/2.8 veel scherper zijn dan de 70-200mm f/2.8 IS II

    Comment


    • #17
      Re: Canon 135mm f2.0

      Oorspronkelijk geplaatst door paranoia Bekijk bericht
      Naar het schijnt zou de 300mm f/2.8 veel scherper zijn dan de 70-200mm f/2.8 IS II
      Geloof het of niet, er komt een tijd dat je beseft dat "scherpte" overroepen is ! Wat je dan begint te appreciëren is " karakter" van een objectief ! Maar uiteraard wil je wel dat je focuspunt "scherper " is dan de rest ! ��
      De 300 2.8 Is inderdaad bvb zo n objectief, die oa vanwege zijn brandpuntafstand en glas een prachtig karakter heeft.

      En trouwens het "scherpste" objectief van canon is de TSE 45 II !��

      Groetjes
      Luc
      Groetjes

      Lukathi

      Comment


      • #18
        Re: Canon 135mm f2.0

        Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
        Geloof het of niet, er komt een tijd dat je beseft dat "scherpte" overroepen is ! Wat je dan begint te appreciëren is " karakter" van een objectief !


        Groetjes
        Luc

        Dit geloof ik inderdaad niet :-) Of toch niet dat ik ooit een foto zal afleveren aan een klant die niet scherp (genoeg) is.
        Foto's die niet scherp zijn, gaan er bij mijn selectie onherroepelijk uit :-)
        Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

        Comment


        • #19
          Re: Canon 135mm f2.0

          Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
          Dit geloof ik inderdaad niet :-) Of toch niet dat ik ooit een foto zal afleveren aan een klant die niet scherp (genoeg) is.
          Foto's die niet scherp zijn, gaan er bij mijn selectie onherroepelijk uit :-)

          Mijn onderwerp moet uiteraard het scherpste zijn ! Maar ik wil vooral meegeven dat de emotie/lichaamstaal gaat primeren !!

          Heb bvb nog nooit iemand een foto weten bewonderen " Wow, dat is een scherpe foto ! "

          Fuji objectieven zijn mij bvb dikwijls "te" scherp ! te " klinisch"/"digitaal "

          Groetjes
          Luc
          Groetjes

          Lukathi

          Comment


          • #20
            Re: Canon 135mm f2.0

            de lens is intussen blijkbaar met bijna 200 euro gestegen in prijs

            Comment


            • #21
              Re: Canon 135mm f2.0

              Oermens heeft helemaal gelijk als een manuele lens te overwegen zou zijn: de Samyang is uitstekend.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment

              Working...
              X