Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon lens 18-200mm of 18-300mm?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon lens 18-200mm of 18-300mm?

    Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
    @Noorke,

    Vroeger bestonden er opzetstukken om onder 90° te kunnen fotograferen, een idee ?
    In feite was dit niet meer dan een horizontale periscoop, een spiegel onder 45°.
    Geen idee als dat nog bestaat. Nu, ik moet zeggen : in straatfotografie van mensen ben ik zelf geen held. Op de mensen toe stappen ga ik zelf nooit doen.

    Ik heb het welgeteld éénmaal gedaan en dat was op 12 Juli tijdens de rellen in Derry. Ik wist dat als ze zagen dat je fotografeerde de filmrol opeisten, er bestond nog geen zoom of AF dus dat was met mijn camera op mijn borst afstand schatten en als de klik moest komen een hoest simuleren. Het mooiste moest toen nog komen, toen de vechtpartijen begonnen zag ik dat mijn rol vol was en tijdens de consternatie ben ik vergeten om de film terug te draaien vooraleer de rug te openen. Ik kon dus herbeginnen
    Misschien bedoel je een hoekzoeker. Dit is een stukje dat je op je zoeker plaatst en waarmee je idd onder een hoek van 90° kan kijken. Dit wordt gebruikt wanneer de camera dicht bij de grond of op de grond gebruikt wordt zodat je nog door je zoeker kan kijken zonder je in allerlei bochten te moeten wringen.
    Aiai dat was wel dubbele pech! Dan heb je even nodig om te verwerken!

    Noorke

    Comment


    • #17
      Re: Nikon lens 18-200mm of 18-300mm?

      Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
      Als ik een DSLR meesleep wil ik de beste beeldkwaliteit, daar voldoen die superzooms niet helemaal aan en dan neem ik liever een lichtere 'reiscombinatie' mee. Idd wat soft bij momenten.

      Verstuurd vanaf mijn SM-T819 met Tapatalk
      Dag Wimpy,
      Het is inderdaad een geven en nemen. Het één is het één en het ander is het ander! Ofwel ga je voor gemak en een mindere kwaliteit. Ofwel ga je voor meer kwaliteit en minder gemak of mogelijkheden. Dat maakt het kiezen net zo moeilijk. Ik heb goede lichtsterke lenzen maar in 2 stuks terwijl je anders met 1 lens alles kan doen zonder te moeten wisselen. (want wisselen is niet altijd mogelijk) Daarbij zijn deze lichtsterke lenzen direct ook een stuk langer wat natuurlijk in de ogen springt van arme mensen. Ik voel me er ongemakkelijk bij als ik hoor zeggen dat ik zo'n grote lens heb. Het ging toen over de 24-70mm f2,8. En dat nog niet eens in een ontwikkelingsland! Wat zal dat dan zijn in een ontwikkelingsland? Terwijl het zoombereik ook beperkt is. Het is daarbij ook uitgesloten om mijn telelens mee te nemen want deze is nog een heel stuk langer. Daar durf ik niet mee rondlopen. Dus moet ik het met een mindere kwaliteit doen (het is wel niet de bedoeling om voor slechte kwaliteit te kiezen). Of het alleen met mijn 24-70 lens doen! Moeilijk!
      Noorke

      Comment


      • #18
        Re: Nikon lens 18-200mm of 18-300mm?

        Oorspronkelijk geplaatst door NicoR Bekijk bericht
        Bekijk misschien ook eens Tamron 16-300?

        Dag NicoR,
        Je mag het me niet kwalijk nemen maar ik wil het bij Nikon houden.
        Noorke

        Comment


        • #19
          Re: Nikon lens 18-200mm of 18-300mm?

          Oorspronkelijk geplaatst door Noorke Bekijk bericht
          Misschien bedoel je een hoekzoeker. Dit is een stukje dat je op je zoeker plaatst en waarmee je idd onder een hoek van 90° kan kijken. Dit wordt gebruikt wanneer de camera dicht bij de grond of op de grond gebruikt wordt zodat je nog door je zoeker kan kijken zonder je in allerlei bochten te moeten wringen.
          Aiai dat was wel dubbele pech! Dan heb je even nodig om te verwerken!

          Noorke
          Nee, ik bedoel iets compleet anders.
          Blijkbaar bestaan ze nog.
          Over wat daar uit komt wil ik me niet uit spreken maar gezien het feit dat er enkel een spiegel in zit.... enfin, het is maar een tip, ik heb dit zelf nog nooit in werkelijkheid gezien. Maar ik kan me voorstellen dat je hiermee in alle rust "het" moment kan afwachten.

          https://www.google.be/search?client=...5w86z1FqbWOhM:
          Last edited by opapol; 17 januari 2018, 16:31.

          Comment


          • #20
            Re: Nikon lens 18-200mm of 18-300mm?

            Oorspronkelijk geplaatst door Noorke Bekijk bericht
            Dag Wimpy,
            Het is inderdaad een geven en nemen. Het één is het één en het ander is het ander! Ofwel ga je voor gemak en een mindere kwaliteit. Ofwel ga je voor meer kwaliteit en minder gemak of mogelijkheden. Dat maakt het kiezen net zo moeilijk. Ik heb goede lichtsterke lenzen maar in 2 stuks terwijl je anders met 1 lens alles kan doen zonder te moeten wisselen. (want wisselen is niet altijd mogelijk) Daarbij zijn deze lichtsterke lenzen direct ook een stuk langer wat natuurlijk in de ogen springt van arme mensen. Ik voel me er ongemakkelijk bij als ik hoor zeggen dat ik zo'n grote lens heb. Het ging toen over de 24-70mm f2,8. En dat nog niet eens in een ontwikkelingsland! Wat zal dat dan zijn in een ontwikkelingsland? Terwijl het zoombereik ook beperkt is. Het is daarbij ook uitgesloten om mijn telelens mee te nemen want deze is nog een heel stuk langer. Daar durf ik niet mee rondlopen. Dus moet ik het met een mindere kwaliteit doen (het is wel niet de bedoeling om voor slechte kwaliteit te kiezen). Of het alleen met mijn 24-70 lens doen! Moeilijk!
            Noorke
            Wat ik nu hoor, de meesten zetten hun zonnekap er op om meer te imponeren

            Comment


            • #21
              Re: Nikon lens 18-200mm of 18-300mm?

              Hallo,

              Ik heb al jaren de 18-200 en ben daar op zich wel tevreden van. Maar nu zou ik toch ook een lichtsterker objectief willen, vooral op de 200 is die vaak niet lichtsterk genoeg. De 300 mm zal - volgens mij toch - daar bedroevend zijn. Ik heb een 150-500 met 6.3 op de 500 en dat voldoet vaak niet.

              Grtz,

              K
              Nikon D80 + Nikon D7100 + Nikkor 18-200mm 1/3,5-5,6 VR + Nikkor 50mm 1/1,8 + Sigma 150-500 OS + SB 700

              Comment

              Working...
              X