Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Holga HL-N 60mm toy-lens (lgehackt!) voor Nikon (en evt. andere...)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Holga HL-N 60mm toy-lens (lgehackt!) voor Nikon (en evt. andere...)

Oorspronkelijk geplaatst door Gert Schaillée Bekijk bericht
    Alle begrip voor bovenstaande opmerkingen wat mijn vergelijking met film betreft; film staat inderdaad helemaal niet synoniem met mindere kwaliteit in vergelijking met digitaal, mijn excuses voor dit misverstand en alle respect voor filmshooters (en -ontwikkelaars enz... )!

Ik doelde vooral op dikwijls positief bevonden typische kenmerken van film en zeker niet op wazigheid, lightleaks of wat dan ook. Ik gebruik wel een (gehackte) Holga-lens op mijn dslr maar ga niet in de richting van lomografie en mijn foto's zijn dus ook verre van experimenteel, vandaar misschien het misverstand.

Omdat plaatjes inderdaad niet mogen ontbreken: hieronder een link naar mijn Flickr-account waar enkele voorbeelden staan:

Allemaal jpeg's recht uit de camera, witbalans vast op zonlicht, vivid-picture-control.

Gert.
    Thx ! Keep up the good work.

YMMV
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Re: Holga HL-N 60mm toy-lens (lgehackt!) voor Nikon (en evt. andere...)

Oorspronkelijk geplaatst door Gert Schaillée Bekijk bericht
      Alle begrip voor bovenstaande opmerkingen wat mijn vergelijking met film betreft; film staat inderdaad helemaal niet synoniem met mindere kwaliteit in vergelijking met digitaal, mijn excuses voor dit misverstand en alle respect voor filmshooters (en -ontwikkelaars enz... )!

Ik doelde vooral op dikwijls positief bevonden typische kenmerken van film en zeker niet op wazigheid, lightleaks of wat dan ook. Ik gebruik wel een (gehackte) Holga-lens op mijn dslr maar ga niet in de richting van lomografie en mijn foto's zijn dus ook verre van experimenteel, vandaar misschien het misverstand.

Gert.
      Had je nu die link direct bij je eerste post gevoegd dat had ik waarschijnlijk niet op dezelfde manier gereageerd. Dit heeft omzeggens niets te maken met de klassieke "lomografie", waar ik me wel aan verwacht had. Eigenlijk ook weinig typisch "film (look)", je zou moest je het niet weten dit niet direct als film of digitaal kunnen plaatsen.

Eerlijk gezegd, behalve als je duidelijk de korrel ziet is er weinig dat iets als typisch film bestempelt. Je kan misschien wel een of andere stijl van fotograferen in het filmtijdperk plaatsen, maar eenmaal je die stijl volgt is er -mijns inziens- niets dat een onderscheid maakt. Maar dat is misschien een andere discussie en ik ben zeker niet de beste om die te voeren.

Comment

Working...
      X