Ik heb onlangs een Olympus OMD E-M5 II systeemcamera gekocht met 14-42mm f/3.5 lens(je). Nu vertrek ik binnen twee maanden op een noordelijk getinte mini wereldreis met bestemming Canada, Alaska, Noorwegen en Zweden. Op het programma heel wat mooie landschappen, bergen en natuurlijk ook wildlife. Nu heb ik het gevoel dat mijn huidige lens het niet zal trekken, zeker om de dieren te fotograferen. Nu is het ook zo dat ik geen oneindig budget heb, aangezien ik elke cent voor de reis zelf zal kunnen gebruiken. Ik dacht eraan om een goedkope allround zoomlens te kopen, maar dan is dat al snel zonder beeldstabilisatie en ik weet niet of dat dan zin heeft als ik een beer of vos in de verte wil fotograferen. Ik weet niet of een budget onder de 500 euro mogelijk is of wat jullie zouden aanraden. De systeemcamera zelf is ook nieuw voor mij, en ik weet zelfs nog niet of ik zomaar verschillende merken objectieven kan combineren met mijn camera. En toegegeven, het is wel wennen. Ik had voordien een EOS 7D en nu voelt het eerder als een compact cameraatje. De weersbestendigheid en grootte zijn dan wel weer interessant om lang te reizen vind ik. Verder kan ik er nog bij vermelden dat ik er al lang van droom om een sterrenhemel te fotograferen, al weet ik nog niet hoe dat precies moet :-D De landen lenen er zich wel perfect naar denk ik.
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen. Nu al bedankt!
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen. Nu al bedankt!
Comment