Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rubber zonnekap

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Rubber zonnekap

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Een originele kap is gewoon voor die specifieke lens gemaakt, die moet er niet afgehaald worden
    Dus snap niet wat het voordeel kan zijn van een andere (rubberen) zonnekap
    vind ik ook.
    grt,bouk..
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Een originele kap is gewoon voor die specifieke lens gemaakt, die moet er niet afgehaald worden

grts
      Sieg
      Wel, ik heb het al gezegd, "vignettering" is de reden !!! En 't is überhaupt bij de bijgeleverde waar ik dat heb !!! Telkens er af doen is voor mij geen optie .
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

Comment

grts
        Sieg
        Als je bvb met de bijgeleverde zonnekap de lensdop er niet kan opdoen zonder de kap eraf te halen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
          Wel, ik heb het al gezegd, "vignettering" is de reden !!! En 't is überhaupt bij de bijgeleverde waar ik dat heb !!! Telkens er af doen is voor mij geen optie .
          Eigenaardig dat je originele zonnekap vignetering geeft, je bent toch zeker dat het de juiste is die meegeleverd is ?
          Indien wel zou ik persoonlijk toch wel eens een mailtje doen naar desbetreffend merk

grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            Als je bvb met de bijgeleverde zonnekap de lensdop er niet kan opdoen zonder de kap eraf te halen.
            Dan ben je' denk ik, goedkoper af om een ander lensdop te kopen die je wel kan plaatsen en/of weghalen terwijl de zonnekap erop zit.

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Eigenaardig dat je originele zonnekap vignetering geeft, je bent toch zeker dat het de juiste is die meegeleverd is ?
              Indien wel zou ik persoonlijk toch wel eens een mailtje doen naar desbetreffend merk
              Het is mij ook een raadsel.
              Moeilijk om uit te vissen ook, want er zijn enkele versies van geweest en ze hadden allemaal die ietwat opvallende f/3.8-5.6 opening.
              Het is wel een populair en degelijk product geweest. Ze bestaat in heel wat mounts, zelfs in het zilver en nog exotischer kleuren. Vignetting is normaal bij dit soort lens, met name bij de kortste brandpunten tot f/8, maar over problemen met de zonnekap heb ik niets gelezen. Je zou nochtans denken dat dergelijke ontwerpfout al snel het web overspoelt
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Ik heb ooit een Sigma 10-20 f4-5,6 gehad, en daar kon je de zonnekap verkeerd op monteren waardoor de hoeken van de foto zwart werden.
                Maar volgens mij is dat ook de enige lens waarbij ik dat ooit heb voorgehad.
                Op alle lenzen gebruik ik een originele zonnekap, behalve op Canonlenzen waarbij ze om meer geld te kunnen verdienen standaard geen zonnekap bij leveren.
                In dat geval koop ik een goedkoop alternatief via Aliexpress, de zonnekap voor de EF-S 10-18 IS STM heeft zo maar 1,96 euro gekost (thuis afgeleverd) in plaats van 25 euro voor een originele...

Ik heb ooit ook een rubber zonnekap gehad (gekregen bij aankoop van een tweedehands lens), maar die vond ik onhandiger dan een plastieken zonnekap.
                Die is overigens ook ergens van de lens gevallen tijdens een wandeling, en ik heb ze niet meer terug gevonden, en toen heb ik er een plastieken zonnekap voor gekocht (ook een heel goedkope).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Working...
                X