Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherpte objectief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Scherpte objectief

Ja, heb ik uiteraard gelezen en ik denk je verzuchting redelijk goed ingeschat te hebben.

Maar ja, dan raden ze je een 8-16mm f/4.5-5.6 DC HSM aan ...

Nu, let wel, zo'n Sigma 17-50mm F/2.8 EX DC OS Nikon die ik als kandidaat aanmerkte (is niet hetzelfde als aanraadde) is een prima lensje, maar nog van in de tijd dat Sigma nogal een ruime interpretatie had van ' goed genoeg om te verkopen ' en er daardoor al eens wat lenzen verkocht werden die flink tegen de onderkant van ' goed genoeg ' zaten. Dan moet je gaan bedelen bij je dealer om die lens terug te nemen of bij Sigma om die lens opnieuw af te stellen enzovoort. Maar de meerderheid waren best goede lenzen. Sommigen struikelen over het meedraaien van de focusring tijdens AF en geen FULL TIME MANUAL OVERRIDE je moet dan eerst AF uitzetten en de HSM versie is een wat eenvoudigere versie maar toch prima (wel dus eerste ' nadeel ' geen FTM.
    Maar de prijs is gewoon laag nu en de lens is ook scherp op 2.8 (iets softer in de hoeken wel). Er is nog de Tamron met VC die 100 euro meer kost en ook zijn eigen minpuntjes heeft.

En wat is het alternatief ? Een Nikon op je Nikon, meestal best, maar ja .... 1650 euro en geen stabilisatie ... tweedehands toch ook minstens de helft van die prijs (maar dan niet hier in het forumgedeelte TE KOOP). 899 euro eentje bij Kamera Express met 1 jaar garantie ...
    Last edited by Empe; 5 juni 2016, 21:29.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KevinD Bekijk bericht
      Mjah, heb het nu eens getest met statief op alle mogelijke instellingen/focal length die ik me kon inbeelden, en steeds hetzelfde resultaat: onscherpe beelden. Ofwel ben ik te kritisch, ofwel is er iets goed mis met deze lens.
      Morgen eens langs m'n lokale lenzenhandelaar gaan om dit uit te klaren
      Is het de oudere 18-200 of de recentere 18-200 ' C ' Contempory lens ? De tweede kan je dealer misschien een beetje bijsturen via software.

Comment

als je statief gebruikt, beelstabilisatie op de lens uitschakelen aub!
        Misschien is dat de oorzaak van je probleem en stond de OS bij de 17-50 wél uit.
        Nikon D7100 / 16-80mm f2.8-4 / 35mm f1.8 / Tamron SP 70-300mm VC / Sigma 50mm 1.4 EX
        Canon G7X Mark II

Comment

Working...
        X