De kogel is door de kerk en ik vervang mijn oude Nikon D80 door de D7200. Op mijn D80 had ik als lens de 18-135mm waar ik tevreden over was. Met de 1.3 crop kwam ik op de max zoom op 202,5 mm ( wel niet zo haarscherp meer) . Ik fotografeer meestal natuur en landschap. Dat wil niet zeggen dat ik ook wel een portretje maak hoor maar daarvoor heb ik een 50mm/f1.8G. Ik ondervind wel dat ik een (zoom)beperking zat en de lens heeft ook geen VC. Nu is mijn vraag eigenlijk, is het aan te raden om 1 lens bvb 18-300mm te gebruiken of toch gaan voor eventueel 18-140 en een 70-300mm met VC. Heb al veel gelezen dat de 18-300mm in zijn max zoombereik wat vervormingen zou hebben.
Vraagje 2 : is er veel kwaliteitsverschil in de lenzen van Nikon en Tamron. Heb wel geen onbeperkt budget maar geef liever iets meer uit aan kwaliteit dan nadien spijt te hebben van een slechte ( goedkopere) aankoop.
Bedankt voor jullie reacties.
Vraagje 2 : is er veel kwaliteitsverschil in de lenzen van Nikon en Tamron. Heb wel geen onbeperkt budget maar geef liever iets meer uit aan kwaliteit dan nadien spijt te hebben van een slechte ( goedkopere) aankoop.
Bedankt voor jullie reacties.
Comment