Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji 55-200 3.5-4.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fuji 55-200 3.5-4.8

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
    Bij de verkoop van je Nikon
    Ik ben inderdaad sterk aan het twijfelen...

Ben nu aan het lonken naar een 10-24, maar bij Nikon ben ik goedkoper gediend, bv. Sigma 10-20... dilema's...
    Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rumble101 Bekijk bericht
      Ik ben inderdaad sterk aan het twijfelen...
      Ben nu aan het lonken naar een 10-24, maar bij Nikon ben ik goedkoper gediend, bv. Sigma 10-20... dilema's...
      Voor mij zijn er nog redenen genoeg om een SLR te houden, maar de Fuji komt op de 1ste plaats.
      De 10-24 is inderdaad ook een dijk van een lens, die wat mij betreft ook hoog op de Fuji ranglijst staat. Het verbaast mij dat ik ze eigenlijk relatief weinig gebruik.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Voor mij zijn er nog redenen genoeg om een SLR te houden, maar de Fuji komt op de 1ste plaats.
        Leg dat eens uit?
        Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rumble101 Bekijk bericht
          Leg dat eens uit?
          Voor mij ligt dat voor de hand: een SLR werkt een pak sneller. De tijd tussen richten, scherpstellen en afdrukken is een pak korter. In vergelijking is zelfs een XT1 relatief traag. Bovendien is de tracking bij de Fuji niet bepaald consistent, waardoor je focus vaak heen en weer springt tussen het onderwerp dat je volgt en een toevallig contrastpunt in de achtergrond. Spelende kinderen fotograferen (wat ik minstens zo moeilijk vind als sport en andere actie) is voor mij hard werken met de Fuji terwijl het met de Nikon bij wijze van spreken vanzelf gaat. Dat was trouwens ook zo met mijn bejaarde 30D, dus Fuji heeft nog wel een weg af te leggen.

Snelheid van bediening is dus de hoofdreden. Ik beschouw de AF van het toestel (niet de lenzen) als grootste beperkende factor op dit moment. Bovendien zit je met een EVF vaak met een vervelende blackout waar je met een spiegel op een moderne SLR geen last van hebt. In theorie is fase-detectie ook beter met langere lenzen, waardoor een SLR inherent sneller zijn scherpstelpunt bereikt dan een mirrorless die op de contrastinformatie van de beeldsensor moet voortgaan (en bijvoorbeeld vaak niet weet of de lens voorwaarts of achterwaarts moet bewegen om scherp te stellen.)

Gelukkig is voor fotografie van al wat stilstaat of beperkt beweegt het verschil tussen SLR en mirrorless nauwelijks voelbaar. De precisie van de Fuji is voor mij vele malen beter dan mijn D7100, en dat past ook helemaal bij mijn uitgangspunt dat de scherpte van een lens veel minder belangrijk is dan precieze scherpstelling. Fotograferen met de XT1 is in mijn ogen veel meer 'beredeneerde fotografie'. Het ding laat zich niet opjagen

Als morgen de XT2 ineens even snel is als de D7100 en aanverwanten dan zal ik ook niet lang twijfelen en de SLR definitief achterlaten.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Voor mij ligt dat voor de hand: een SLR werkt een pak sneller. De tijd tussen richten, scherpstellen en afdrukken is een pak korter. In vergelijking is zelfs een XT1 relatief traag. Bovendien is de tracking bij de Fuji niet bepaald consistent, waardoor je focus vaak heen en weer springt tussen het onderwerp dat je volgt en een toevallig contrastpunt in de achtergrond. Spelende kinderen fotograferen (wat ik minstens zo moeilijk vind als sport en andere actie) is voor mij hard werken met de Fuji terwijl het met de Nikon bij wijze van spreken vanzelf gaat. Dat was trouwens ook zo met mijn bejaarde 30D, dus Fuji heeft nog wel een weg af te leggen.
            Klopt inderdaad, de D7200 is veel sneller voor actie foto's, om het even welke vorm. Als ik enkel de X-T1 mee heb, val dit soms wel eens tegen om scherpe of juist gefocuste beelden te schieten.
            Bovendien zit je met een EVF vaak met een vervelende blackout waar je met een spiegel op een moderne SLR geen last van hebt.
            Ik zet bij deze omstandigheden 'Exposure Simulation' af dan zie je hetzelfde als bij een DSLR door de zoeker en wordt je EVF niet zwart.
            Als morgen de XT2 ineens even snel is als de D7100 en aanverwanten dan zal ik ook niet lang twijfelen en de SLR definitief achterlaten.
            X-Pro2 is al een stuk sneller, maar de zoeker links is niet zo mijn ding, dus is het wachten op de X-T2.

Comment

Working...
            X