Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foutmelding canon 650D met Tamron 70-300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• foutmelding canon 650D met Tamron 70-300

Sind ik mijn canon 650D heb heb ik constant foutmeldingen bij het gebruik van mijn tamron lens 70-300.
    Als ik inzoom op 300 en neem dan een foto dan krijg ik als melding dat er een comuniecatiefout is en dat ik de contactpunten moet reinigen.
    Daarvoor op mijn2 toestellen 400D nooit problemen gehad. Toch voor de zekerheid de contactpunten gereinigd maar de foutmelding blijft. Kan in zoomen tot +/- 250 zonder problemen maar
    meer niet.
    Nog iemand problemen mee?
    Iemand raad? Ik heb de firmware van mijn 650D al geupgrade maar zonder succes.
    Canon EOS 650D, Canon EFS 18-55mm IS 3,5-5,6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Tamron 28-75/2,8 Macro, Tamron 75-300mm, Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro, speedlite 430EX

Re: foutmelding canon 650D met Tamron 70-300

Hallo,
    heb je al eens de lens op een andere body getest?Ik hab net hetzelfde meegemaakt met een EF-s 17-85 lens van Canon en na lang zoeken zijn we tot de vaststelling gekomen dat de lens defect was, ik kreeg de melding op iedere body waarop ik de lens probeerde!na herstellen door Canon nooit meer problemen mee gehad.
    Eos 7D mkii+BG-E16, Eos 7D+BG-E7, Eos 60D + BG-E9, EF 40 2.8 STM, EF-S 10-22 3.5/4.5USM, EF-S 15-85 3.5/5.6USM, EF 70-200 4, Sigma 150-600mm DG OS HSM Contemporary Canon + Sigma TC-1401 1.4x,Sigma 180 3.5 Apo Macro, Speedlite EX550, Speedlite EX580II

Comment

Ik heb deze melding ook met dezelfde lens. De lens heeft al heel wat foto's op de teller... heel tevreden van. Hoeveel heeft het gekost om die lens te herstellen? Ik twijfel.

Comment

Over welke 70-300 versie van Tamron gaat het?
        De oudere (de goedkoopste) versie zonder beeldstabilisatie is niet altijd compatibel met de meer recente camera's, en dat kan dan voor zulke problemen zorgen.
        De nieuwere "VC" versie zou wel moeten werken, maar ook daar is het mogelijk dat de firmware in de lens niet meer compatibel is als Canon een nieuwe camerabody uit brengt.
        Het is meestal wel mogelijk om de lens te laten updaten, maar als die al wat ouder is, dan wordt de kostprijs van die update al snel hoger dan wat de lens nog waard is.

Sommige lenzen blijven gewoon werken, bij andere zijn er problemen op recentere camera's.
        Het is nooit vooraf te voorspellen, maar bij lenzen van hetzelfde merk als de camera blijft alles gewoonlijk wel werken als er een nieuwe camera uit komt.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Heb je de 400D nog? Anders daar eens op testen.
          Indien je daar geen problemen hebt dan vrees ik dat Bart gelijk zal hebben en het een firmwareprobleem is in de lens. Is waarschijnlijk niets aan te doen.
          Ik heb iets gelijkaardig gehad met mijn Sigma lenzen toen ik ook een nieuwe Canon body gekocht had. Sigma wou geen moeite doen.

Heb je het ook op de 400D nu dan vermoed ik dat er inwendig een slecht contact is.
          In veel zoomlenzen zit een soort flatkabeltje en die gaat na lange tijd scheuren of slecht contact geven met communicatieproblemen tot gevolg.
          De ene lens heeft daar al meer last van dan de andere. In Nederland is er een firma die graag dergelijke herstellingen aan neemt voor schappelijke prijzen.

Comment

Working...
          X