Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron SP 35mm f1.8 VC USD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron SP 35mm f1.8 VC USD

    Iemand ervaring met deze lens aub voor portret op een 5dmarkIII


    met vg noel

  • #2
    Re: Tamron SP 35mm f1.8 VC USD

    Volgens DXO mark zou het gaan om een absolute toplens (wel op een Nikon getest): http://www.dxomark.com/Reviews/Tamro...ng-for-the-top
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: Tamron SP 35mm f1.8 VC USD

      Ik vind 35mm wat kort voor portretten, zelf gebruik ik een 135mm of 1O5mm hiervoor.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Tamron SP 35mm f1.8 VC USD

        Het is nog heel vroeg voor praktijkervaringen met deze lens.
        Zoals je leest hierboven: de testcijfers zijn veelbelovend.

        Ik ben het er ook mee eens dat 35mm op full frame voor portret heel kort is. Misschien wil je specifiek mensen (bijna) volledig op de foto zetten zonder vele meters achteruit te moeten gaan, maar voor een klassiek portret ga je met deze lens wellicht oncomfortabel dichtbij moeten komen, waardoor ook het gezicht vaak met ietwat vervormde verhoudingen op de foto staat. Los daarvan, vind ik 35mm een heel veelzijdige brandpuntsafstand, veel aangenamer voor mij dan de oerklassieke 50mm. Ik fotografeer graag candid tussen groepen mensen met 35 en 85mm gecombineerd/afgewisseld. Dan is 35mm fijn voor overzicht en om meerdere mensen samen op de foto te zetten, terwijl je met 85mm goed kan isoleren.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Re: Tamron SP 35mm f1.8 VC USD

          Ik heb een 85 1,8 waar ik heel tevreden over ben ,gebruik ik veel buiten maar in me studiotje heb ik niet zoveel plaats daarom dacht ik 35mm

          mvg noel

          Comment


          • #6
            Re: Tamron SP 35mm f1.8 VC USD

            Oorspronkelijk geplaatst door roose Bekijk bericht
            Ik heb een 85 1,8 waar ik heel tevreden over ben ,gebruik ik veel buiten maar in me studiotje heb ik niet zoveel plaats daarom dacht ik 35mm
            Inderdaad een heel goeie lens. Misschien kan je aanvullen met zowel een 35 als een 50?
            Het voordeel bij Canon is dat de 50/1.8 goedkoop is en zeer degelijk (moet wellicht niet eens onderdoen voor de f/1.4 versie, zeker niet in scherpte).
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Re: Tamron SP 35mm f1.8 VC USD

              bedankt allemaal voor de raad

              mvg noel

              Comment


              • #8
                Re: Tamron SP 35mm f1.8 VC USD

                Ik gebruik een 35mm wél graag voor portret, ondanks de vervorming (valt mee) vind ik het leuk de omgeving er meer bij te betrekken!
                Het enige wat ik moeilijk kan begrijpen is dat die tamron die 1.8 is evenveel kost of de sigma 35mm f1.4...

                Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron SP 35mm f1.8 VC USD

                  Je krijgt nu wel 100 euro terug bij tamron

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron SP 35mm f1.8 VC USD

                    Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                    Ik gebruik een 35mm wél graag voor portret, ondanks de vervorming (valt mee) vind ik het leuk de omgeving er meer bij te betrekken!
                    Het enige wat ik moeilijk kan begrijpen is dat die tamron die 1.8 is evenveel kost of de sigma 35mm f1.4...

                    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                    Stabilisatie waarschijnlijk. De Tamron heeft VC.

                    Er is ook nog de 45 mm. 1.8 VC van Tamron

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tamron SP 35mm f1.8 VC USD

                      In het laatste nummer van Digifoto pro 2015.4 staat een vrij lovend artikel over deze Tamron (met beeldstabilisatie)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tamron SP 35mm f1.8 VC USD

                        dank u wel

                        mvg noel

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tamron SP 35mm f1.8 VC USD

                          Oorspronkelijk geplaatst door roose Bekijk bericht
                          Ik heb een 85 1,8 waar ik heel tevreden over ben ,gebruik ik veel buiten maar in me studiotje heb ik niet zoveel plaats daarom dacht ik 35mm

                          mvg noel
                          Macro ring zodat je dichterbij kan scherpstellen met je 85?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tamron SP 35mm f1.8 VC USD

                            Oorspronkelijk geplaatst door GeeBee Bekijk bericht
                            In het laatste nummer van Digifoto pro 2015.4 staat een vrij lovend artikel over deze Tamron (met beeldstabilisatie)
                            Heb dit artikel ook net gelezen, ze hebben het getest op een 700d!! En dat voor een ff-objectief
                            Dat noem ik geen goede test maar kom, zelfs dan op die camera had het al behoorlijk CA en de autofocus die soms aan het hunten ging...
                            En de scherpte bij een crop sensor camera was in de hoeken al soft...
                            Als hier de helft van waar is, dan met die prijs... er zullen er niet veel van verkocht worden denk ik



                            Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                            portfolio en workshops:
                            https://www.bennybulke.com/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tamron SP 35mm f1.8 VC USD

                              Ik vraag mij af welk nut VC heeft op een 35mm lens.

                              Mvg Yves.
                              What you see is what you get

                              Comment

                              Working...
                              X