Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje om sportfotos te maken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vraagje om sportfotos te maken

hoi allemaal

ik heb een sony a58 camera met een sigma lens 70-210 mm f/2.8 en als ik sportfotos wil maken bv van voetballers, lopers, enz dan heb ik veel fotos
    waar het beeld wazig is. IK ben een leek maar intussen weet ik dat je zeker een snelheid van 1/1000 sec moet hebben om een heel snel fotos te nemen.
    maar als de dag van vandaag als er wat minder licht aanwezig is kom ik helemaal niet meer aan de 1/1000 sec misschien max 1/400.
    hoe kan ik mijn toestel instellen dat ik toch aan de 1/1000 sec foto's kan maken?
    want met de iso van 400 naar 1600 te zetten kom ik er al dichter bij mij heb je dan niet meer last van ruis in de foto ?
    daarom wilde ik even vragen hoe ik dit het best instel zodat ik toch heel vlug foto's kan nemen?

af gebied ? breed of zone of punt of lokaal
    automatische scherpstelling ? enkelvoudig of automatische of continue AF
    lichtmeetfunctie ? meervelds of centrum gericht of spot

alle info is van harte welkom
    Dave
    Last edited by on7tz; 8 november 2015, 10:25.

Re: vraagje om sportfotos te maken

Als je met een 2.8 en hoge iso niet aan die 1/1000 raakt,dan is er niet direct een oplossing.Geen licht is geen licht.Of flitsen(is licht bijbrengen)
    Er bestaan wel mogelijkheden met panning etc,misschien ander af-instelling,maar ik ken Sony niet.

Comment

beste demuro bedankt voor de reactie
      ik geraak wel aan de 1/1000 maar mits de iso op bv 1600 te zetten wat dan weer ruis kan veroorzaken in de foto.
      Dave

Comment

Als er heel weinig licht is, dan heb je de keuze tussen bewogen foto's (te lange sluitertijd) en ruis (te hoge iso).
        Dat geldt voor elke camera, als de iso extreem hoog moet, dan krijg je meer ruis.
        Een full-frame camera doet het dan wel wat beter, maar als de iso echt heel hoog moet, dan gaat ook daar de beeldkwaliteit achteruit.

De autofocus zal ook minder goed werken in die omstandigheden, dat is ook iets dat je op elke camera zal merken, maar de duurdere camera's hebben doorgaans wel een beter AF-systeem.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Als er heel weinig licht is, dan heb je de keuze tussen bewogen foto's (te lange sluitertijd) en ruis (te hoge iso).
          Dat geldt voor elke camera, als de iso extreem hoog moet, dan krijg je meer ruis.
          Een full-frame camera doet het dan wel wat beter, maar als de iso echt heel hoog moet, dan gaat ook daar de beeldkwaliteit achteruit.

De autofocus zal ook minder goed werken in die omstandigheden, dat is ook iets dat je op elke camera zal merken, maar de duurdere camera's hebben doorgaans wel een beter AF-systeem.
          Bedankt voor je reactie bij mij begint precies de ruis al een beetje te zien bij iso 1600 maar mits photoshop of Dxo Optics Pro is dit bijna waardeloos te zien,enfin dan zal ik zo wat even
          verder doen want jij spreekt over duurdere camera's dan spreken we al vlug van 1300 euro en meer vermoed ik?
          bedankt Dave

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on7tz Bekijk bericht
            Bedankt voor je reactie bij mij begint precies de ruis al een beetje te zien bij iso 1600 maar mits photoshop of Dxo Optics Pro is dit bijna waardeloos te zien,enfin dan zal ik zo wat even
            verder doen want jij spreekt over duurdere camera's dan spreken we al vlug van 1300 euro en meer vermoed ik?
            We denken in dit geval bijvoorbeeld aan een Canon 1Dx of een Nikon D4s...
            Top AF, full frame en goeie hoge ISO = $$$$$
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Sportfotografie is altijd duur geweest; het vereist een goede body (snelle AF, hoge iso's,...) en snelle, dure lenzen (f4 en liefst f2.8) .
              Investeren in tussenoplossingen (lees: goedkope zoomlenzen) is eigenlijk verloren geld als je goede resultaten wilt.
              Bovendien is het een proces van vallen en opstaan, sport fotograferen leer je maar na veel oefenen en experimenteren.
              Investeer best ook in een eenbeenstatief.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
              X