Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A-mount nog de moeite

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: A-mount nog de moeite

Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
    Eerst zaagt men dat de minolta-hotshoe niet compatibel is met wat de standaard is - nu hij dat min of meer is (is er een standaard) - is't ook weer niet je dat... 't zal wel altijd iets zijn zeker?
    Ik ga er eerlijk in zijn - voor mij had het ook niet gemoeten, die oude hotshoe deed het prima - maar met een omzetstukje blijven die oude flashes en de phottix odin's prima hun ding doen.
    Toen ik indertijd van Canon wegging had het ook te maken met incompatibiliteiten tussen de oudere canon-flash (was van een AF-systeem maar entry) naar een digitale d350 - en dus zijn we overtuigd geraakt van Minolta (en wat bleek - dat die eigenlijk net 't zelfde deden).
    Dus - moeten we nog kiezen om bedrogen te worden?
    Nu ja, 't is maar hoe je het bekijkt. Eerlijk vind ik het bevestigingssysteem van die minolta's gewoon superieur ivm de standaard ISO mounts; je klikt hem erop en je accesoires zitten muurvast. Bij Nikon/Canon/etc moet zit je ofwel te knoeien met dat draaiding of je bent nooit zeker dat het écht goed vast zit (en of hij er wel helemaal goed opzit).
    Met een opzetstukje kom je al een heel eind, zeker als je toch manueel wil flitsen, maar soms mis ik voor het gemakzucht dan wel TTL/ADI.
    Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
    Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
    Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

Comment

new-sony-uk-message-about-their-a-mount-commitment

Comment

sony-will-announce-a-new-a-mount-camera-in-early-november

Comment

Kijk toch maar 's naar de phottix odin. Als je wil testen - privé mailtje kan altijd.

Comment

Working...
          X