2 jaar geleden heb ik een Canon EFS 17-85mm lens aangeschaft en heb daar al heel mooie foto's mee gemaakt. Vorige week ben ik gaan wandelen en fotograferen in Cornwall (GB) en het was daar drie dagen zwaar bewolkt. Al mijn foto's hebben de neiging om (vooral in de lucht) wat te licht te zijn en ontbreken wat kleur. De foto's van de laatste drie dagen bij beter weer met wat zon waren veel beter. Ik heb gefotografeerd met instellingen die ik ook voor eerdere natuurfoto's gebruikte: een zo klein mogelijk diafragma om zoveel mogelijk scherpte te hebben, ISO100 of 200, meervlaksmeting licht, AF punt selectie Handm.Sel. Zou het kunnen dat mijn lens niet lichtgevoelig 1:4-5,6 genoeg was voor de omstandigheden? Of heeft dat daarmee niets te maken?
Of moet je beter kunnen fotograferen met manuele instellingen om in die omgeving bij dreigend weer goede foto's te maken en ontbreekt het mij gewoon aan routine?
Had ik beter mijn Canon 20mm 1:2,8 lens meegenomen?
Alvast bedankt voor jullie eventuele antwoorden.
Grtz, Marianne
Of moet je beter kunnen fotograferen met manuele instellingen om in die omgeving bij dreigend weer goede foto's te maken en ontbreekt het mij gewoon aan routine?
Had ik beter mijn Canon 20mm 1:2,8 lens meegenomen?
Alvast bedankt voor jullie eventuele antwoorden.
Grtz, Marianne
Comment