Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens voor paardensprong van op een afstand ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke lens voor paardensprong van op een afstand ?

Bij deze ben ik opzoek naar een nieuwe lens voor op men Canon 550 D ik gebruik voornamelijk een sigma dc 50-200 mm 1:4-5,6 hsm lens ik zoek een nieuwe voor paarden op jumpingwedstrijden te fotograferen vanop een afstand van 30 tot soms 50 m . Met de sigma heb ik het berijk wel maar te veel aan kwaliteitsverlies en bij deze ben ik op zoek naar een alternatief ik heb wel geen al te hoog budget (ben geen prof) . Ik zoek een lens in het budget tusse de 200 a 300 € , voorstellen en of ideeën zijn welkom mvg

Re: Welke lens voor paardensprong van op een afstand ?

Welk kwaliteitsverlies heb je met de huidige lens?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Welk kwaliteitsverlies heb je met de huidige lens?
      Bij het bijsnijden van de foto's (inzoomen) op de computer worden de foto's altijd wazig of korrelig

Comment

Dan is er eigenlijk geen oplossing voor je budget.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Dan is er eigenlijk geen oplossing voor je budget.
          En wat raad jij aan als oplossing zonder naar het budget te moeten zien ? Mvg

Comment

tamron 70-300 hoor ik hier veel op boffen, zelf geen ervaring mee,
            maar bereik is groter, daardoor niet/minder croppen, en daardoor minder kwaliteitsverlies
            + ligt net buiten budget, 333€ ofzo
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

Comment

Als het lukt met de sigma 50-200 dan zeker met de Canon 55-250 STM.

Maar het blijven lensjes om te werken met goed licht.

Past wel perfect binnen je budget.

Een Canon 70-200 F4 zonder IS, tweedehands ... misschien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                tamron 70-300 hoor ik hier veel op boffen, zelf geen ervaring mee,
                maar bereik is groter, daardoor niet/minder croppen, en daardoor minder kwaliteitsverlies
                + ligt net buiten budget, 333€ ofzo
                Net buiten budget valt mee ik wil max 300 geve maar ik wil men sigma lens ook wel verkopen met die 2 te same zit ik aan een budget van een kleine 400 € en ik wil zowel nieuwe als 2de hands optie's overwegen mvg

Comment

Als 300mm absoluut voldoende is, dan is volgens mij inderdaad de Tamron 70-300 je beste optie.
                  Deze versie: http://www.artencraft.be/nl/tamron-s...sd-canon-50400
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

als je rond de 400 kunt gaan zitten zou ik absoluut eens gaan kijken voor een tweedehandse Canon 70-200L F4, betere kwaliteit en scherpte vind je niet, tweedehands heel veel verkrijgbaar doordat veel mensen doorschuiven naar de 2.8 versie, vaak nog in absolute nieuwstaat.
                    Niet alleen de scherpte is veel en veel beter, ook de kleurweergave en AF snelheid, niet geheel onbelangrijk !! bij springpaarden.
                    Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
                      als je rond de 400 kunt gaan zitten zou ik absoluut eens gaan kijken voor een tweedehandse Canon 70-200L F4, betere kwaliteit en scherpte vind je niet, tweedehands heel veel verkrijgbaar doordat veel mensen doorschuiven naar de 2.8 versie, vaak nog in absolute nieuwstaat.
                      Niet alleen de scherpte is veel en veel beter, ook de kleurweergave en AF snelheid, niet geheel onbelangrijk !! bij springpaarden.
                      . Bij deze ga ik eens rondkijken op de site's voor een 2de hands 70-200 L. F4 en moest ik deze niet vinden zal ik de tamron 70-300 overwege mvg

Comment

De foto's worden wazig en korrelig, daar lees ik uit bewogen en hoge iso en dat los je niet op iets langere lens met dezelfde lichtsterkte. Een 70-200 f4 kan misschien de oplossing zijn, maar het zal dan niet veel reserve hebben.

Comment

gaan we weer .............. hij geeft duidelijk een budget aan dus gegeven binnen dit budget is nou eenmaal de 70-200 F4 de beste met afstand.
                          Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Een lens in budget, die maar net/net niet voldoet, is dat dan de beste oplossing? In mijn visie is doorsparen de beste oplossing. Waarom mag je gewoon niet zeggen dat er voor bepaald budget geen oplossing is of geen goede oplossing?

Comment

Ik ga de Canon 70-200 f4 eens proberen ok doorsparen is miss nog beter maar ergens moet het stoppen het is een hobby die hobby mag blijven 1000 € voor een lens betalen zal ik nooit doen of ik moest er mijn beroep van willen maken

Comment

Working...
                              X