ik neem voornamelijk foto's van autosport . Neem al een paar jaar met een sigma lens 150-500 met een 7d omdat ik altijd redelijk ver van de baan stond. Nu heb ik de kans gekregen om met bepaalde races persfotograaf te mogen zijn. Dus soms is deze lens te groot nu . Ik wil een 70-200 Canon F2.8 of een F4 kopen ? Maar welke is nu echt het meest geschikt voor mij ? Ik trek geen avondkoersen enkel overdag !En je hebt nu een F2.8 versie 2 ? Beter dan versie 1 maar noodzakelijk voor mij? Graag info hierover aub? MVg.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Raad over welke lens aanschaffen ?
Collapse
X
-
-
Re: Raad over welke lens aanschaffen ?
Oorspronkelijk geplaatst door Camogli Bekijk berichtik neem voornamelijk foto's van autosport . Neem al een paar jaar met een sigma lens 150-500 met een 7d omdat ik altijd redelijk ver van de baan stond. Nu heb ik de kans gekregen om met bepaalde races persfotograaf te mogen zijn. Dus soms is deze lens te groot nu . Ik wil een 70-200 Canon F2.8 of een F4 kopen ? Maar welke is nu echt het meest geschikt voor mij ? Ik trek geen avondkoersen enkel overdag !En je hebt nu een F2.8 versie 2 ? Beter dan versie 1 maar noodzakelijk voor mij? Graag info hierover aub? MVg.
YMMVDixitque Deus fiat lux et facta est lux.
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk berichtZeker voor de 2.8 gaan: als je de paddock / garages /stallen binnenmag, kan je alle lichtsterkte gebruiken die je ter beschikking hebt.
YMMV
Voor buiten: mis je groter diafragma bij die 150-500? (kan me voorstellen mss om sluitertijd snel te houden en toch iso laag te houden, al lijkt me een ruimer diafragma mss wenselijker qua DOF, maar heb geen ervaring met dit soort fotografie...)Last edited by Stefan_C; 7 september 2015, 10:43.
Comment
-
lens is te groot dus je wilt besparen op gewicht?
of een aanvulling, beperkter bereik voor betere beeldkwaliteit + lichtsterkte?
of een vervanging?portfolio en workshops:
https://www.bennybulke.com/
Comment
-
Comment